ناتوانی آنتی‌ویروس‌ها در شناسایی بدافزارهای جدید - اخبار - اخبار

ناتوانی آنتی‌ویروس‌ها در شناسایی بدافزارهای جدید

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۳۱ ۸:۰۴:۵۷ (678 بار خوانده شده)
تحقیق انجام گرفته ازسوی NSS Labs نشان می‌دهد که به‌طور متوسط دو روز طول می‌کشد تا فروشندگان نرم‌افزار امنیتی یک وب سایت مخرب جدید را مسدود کنند.



پژوهش جدید دشواری‌های شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای امنیتی در برابری با رشد انفجاری برنامه‌های نرم‌افزاری مخرب در اینترنت را بیش‌تر مورد تایید قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش NSS Labs که مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی در برابر ویروس‌های جدید منتشر شده در اینترنت را مورد آزمایش قرار داده، به‌طور متوسط دو روز طول می‌کشد تا نرم‌افزار امنیتی فروشندگان بزرگ وب‌سایت‌هایی را که برای حمله به رایانه‌های بازدیدکننده طراحی شده‌اند، مسدود کنند.

شرکت NSS Labs آزمایش نرم‌افزار امنیتی را به‌طور مستقل انجام می‌دهد و برخلاف شرکت‌های آزمایش‌کننده دیگر برای انجام آزمایش از فروشندگان پول قبول نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها، بیش‌تر در برابر بدافزارهای تغییریافته جدید آسیب‌پذیرند؛ شرکت‌های امنیتی نمونه‌های بدافزاری را با یکدیگر مبادله می‌کنند اما اگر هیچ شرکتی نرم‌افزار مخرب را شناسایی یا مشاهده نکند، در این صورت بدون سر و صدا منتشر شده و با آلوده کردن رایانه‌ها به سرقت اطلاعات می‌پردازد.

حتی اگر یک نرم‌افزار مخرب برای یک مدت کوتاه شناسایی نشده باقی بماند، هم‌چنان پنجره‌ای برای آلوده کردن شبکه یک شرکت خواهد بود؛ روزانه تا 50 هزار برنامه مخرب جدید شناسایی می‌شوند.

البته برخی از فروشندگان نرم‌افزار امنیتی سیستم‌های اعتبار را به‌منظور شناسایی یک وب سایت مخرب به‌کار می‌برند که معمولا شامل بررسی پایگاه داده وب سایت‌های قرار گرفته در یک لیست سیاه است اما طبق اعلام NSS Labs، این سیستم‌ها معمولا به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته و کامل نیستند.

منبع: ایسنا