مشترک مورد نظر شما انتقال یافته است؟! - اخبار - اخبار

مشترک مورد نظر شما انتقال یافته است؟!

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۲۲ ۸:۳۸:۳۶ (567 بار خوانده شده)
بر اساس آیین‌نامه تعویض اپراتورها بدون تغییر شماره تلفن همراه، مشترکان می‌توانند بدون تغییر شماره، اپراتور خود را تعویض کنند.

در برخی از کشورهای جهان مشترکان تلفن همراه این امکان را دارند که بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراهشان اپراتور سرویس دهنده خدمات را تغییر دهند، آیین‌نامه مربوط به این امکان در ایران باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی و مورد موافقت قرار گیرد که ظاهرا طبق آخرین اخبار این آیین‌نامه نوشته شده و در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار گرفته اما هنوز نوبت رسیدگی به آن نرسیده است.

موافقت اپراتورهای تلفن همراه درباره این موضوع اخذ شده و در حال حاضر شرایط اجرایی آن در حال بررسی است و گفته می‌شود، تصویب این آیین‌نامه مختص دو اپراتور فعلی نخواهد بود و اپراتورهایی که پس از این نیز وارد فضای ارتباطی کشور می‌شوند را شامل می‌شود.

البته به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - باید کنترل منطقی برروی این سرویس وجود داشته باشد تا مشترکان دائما و بدون دلیل به تعویض شماره خود اقدام نکنند.

به گزارش ایسنا لطف‌الله سبوحی گفته بود: با توجه به این که انتقال شماره بین اپراتورها و رومینگ یکی از اصول رقابتی محسوب می‌شود، تصویب ارایه‌ی این سرویس‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای همه اپراتورها الزام‌آور و اجرایی خواهد بود.

وی گفته بود: این موضوع از زمانی که بحث پروانه‌ی شرکت مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح بود، عنوان شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌واسطه‌ی آن خود را مکلف کرده تا در رابطه با اصول رقابتی که یکی از آن‌ها نامبرینگ است، دستورالعمل و قوانین مربوطه را تصویب کند.

همچنین محمود خسروی - رییس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - گفته بود: موضوعات اینترکانکشن و انتقال شماره بین اپراتورها در تمام پروانه‌های اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده و اپراتور سوم نیز باید این قابلیت را داشته باشد.

منبع: ایسنا