نرم‌افزار اپل دارنده بیشترین آسیب‌پذیری شناخته شد - اخبار - اخبار

نرم‌افزار اپل دارنده بیشترین آسیب‌پذیری شناخته شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۲۲ ۸:۴۰:۳۰ (691 بار خوانده شده)
طبق گزارش محققان آسیب پذیری، طی شش ماه اول سال 2010 حفره‌های امنیتی زیادی در نرم افزار اپل نسبت به محصولات فروشندگان دیگر یافته شد.

بر اساس گزارش محققان شرکت امنیتی Secunia، اپل اوراکل را که در این زمینه مدت‌ها صدرنشین بود و مایکروسافت را که رتبه سوم دائمی را در اختیار دارد، مغلوب کرد.

البته تهدیدهایی که متوجه کاربران اپل است به اندازه پلتفرم‌های رایانه شخصی خطرناک نیست و اگر شرکت‌ها بین رایانه شخصی و مک تقسیم شوند، کاربران رایانه شخصی همچنان حدود 90 درصد از کل این آسیب پذیری‌ها را خواهند داشت.

با این همه این گزارش نشان داده در حالی که محصولات نرم افزاری 10 شرکت برتر هدف قرار گرفته بودند، تنها یک سوم از آسیب پذیری‌ها را به خود اختصاص دادند در حالی که در سال گذشته برنامه‌های شخص ثالث دو برابر شدن آسیب پذیری‌ها در رایانه شخصی یک کاربر معمولی را موجب شدند.

آمار نیمه اول سال 2010 نشان می دهد که آسیب پذیری‌های برنامه‌های شخص ثالث اصلی ترین عامل خطر برای رایانه های کاربر نهایی معمولی هستند.

متوسط شمار آسیب‌پذیری‌ها از 220 در سال 2007 به حدود 420 در سال 2009 افزایش یافت و در نیمه اول سال جاری میلادی به 380 مورد رسیده که طبق پیش‌بینی Secunia، تا پایان امسال به حدود 760 مورد می رسد.

روی‌هم‌رفته پژوهش این شرکت از سال 2005 حاکی است که سطح کلی آسیب‌پذیری‌ها در کدهای نرم‌افزاری جدید چندان تغییر نیافته و شرکت‌ها تا جایی که توانسته‌اند نسل نخست نرم افزار را از نظر ایراد آزمایش کرده‌اند