اسوس نسل آینده کارت‌های گرافیکی را معرفی کرد - سخت افزار - اخبار

اسوس نسل آینده کارت‌های گرافیکی را معرفی کرد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۲۷ ۹:۰۰:۱۲ (772 بار خوانده شده)
اسوس به عنوان یکی از سازندگان قطعات کامپیوتری بار دیگر علاقه‌مندان دنیای سخت‌افزار را غافلگیر کرد. بر همین اساس این کمپانی دو سری محصول با نام‌های MARS و ARES تولید کرده است که شگفتی همگان را برانگیخته است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ه گزارش روابط عمومی اسوس، خانواده مارس مربوط به NVIDIA و خانواده ARES مربوط به AMD/ATI هستند. از ویژگی‌های این دو سری می‌توان به استفاده از قطعات با کیفیت، برخورداری از دو پردازنده گرافیکی در یک برد، استفاده از بالاترین میزان حافظه گرافیکی و همینطور عرضه با تجهیزات جانبی پیشرفته اشاره کرد.

گفتنی است این رده از کارت‌های گرافیک اسوس در حجمی محدود تولید می‌شوند و به همین دلیل معمولا از قیمت بالاتری به نسبت کارت‌های گرافیک معمولی برخوردارند. کاربران با ARES می‌توانند به ناشناخته‌های دنیای بازی‌های کامپیوتری پی برده و اوج لذت را درحین اجرای بازی‌های کامپیوتری تجربه کنند.

این کارت گرافیک به مانند یک ماشین تقویت شده می‌ماند، که از سرعت و قدرت خارق‌العاده‌ای نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار است به طوری که نسبت به مدل‌های معمولی تا 32% قوی‌تر می‌باشد.
در عین حال جدیدترین مدل از خانواده ARES می‌توان از کارت جدید 5870 HD نام برد.

از ویژگی‌های این کارت وجود 3200 واحد پردازشی شناور و 4Gb حافظه گرافیکی از نوع DDR5 است که دارای سرعتی معادل 1.2 GHz می‌باشد. لازم به ذکر است تا کنون بازی و یا بر نامه‌ای تولید نشده است که به این میزان حافظه گرافیکی نیاز داشته باشد و به همین دلیل می‌توان به این کارت لقب نسل آتی کارت گرافیکی را اعطا کرد.

مشخصات این کارت بیانگر این است که این کارت اورکلاکرها و کسانی که به برنامه‌های موسوم به benchmark اهمیت می‌دهند را راضی می‌سازد. لازم به ذکر است هسته‌های پردازشی این کارت در سرعت 850 MHz فعالیت می‌کنند.

همچنین از خنک‌کننده عظیم این کارت نیز می‌توان به عنوان یکی از ابداعات اسوس نام برد. چرا که این خنک کننده از ترکیب فن و هیت سینک تشکیل شده است و فن آن نیز به اندازه 100 میلیمتر می‌باشد که می‌تواند در 6 مرحله هوا را به داخل این سیستم پمپ کند. در همین حال این سیستم خنک کننده صدای بسیار کمی در موقع اوج فعالیت تولید می‌کند که این موضع در نهایت امری خوشایند برای کاربران خواهد بود.

گفتنی است برای تامین برق این کارت گرافیک از 2 رابط 8 پین و 1 رابطه 6 پین استفاده شده و برای تامین برق آن باید از یک منبع تغذیه بسیار مناسب و با کیفیت استفاده شود. این کارت دارای ابعادی برابر با 27/94 x12/7 cm است و به همین خاطر باید از کیس و مادربرد متناسب با آن استفاده شود.


منبع: ایتنا