اعلام رسمی شروع ارائه وایمکس مبین‌نت در نشست خبری - اخبار - اخبار

اعلام رسمی شروع ارائه وایمکس مبین‌نت در نشست خبری

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۵/۳ ۱۰:۰۴:۵۳ (753 بار خوانده شده)
طی یک نشست خبری شرکت مبین‌نت به طور رسمی آغاز ارائه سرویس وایمکس این شرکت را اعلام کرد.

ه گزارش خبرنگار ایتنا در این نشست که با حضور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی شرکت مبین نت و جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برگزار شد، محمدتقی خاکی مدیرعامل شرکت مبین‌نت طی سخنانی با اشاره به آغاز به کار شرکت مبین نت در سال 87 گفت: این شرکت با هدف ارائه خدمات در بخش اینترنت پرسرعت بر مبنای وایمکس در مزایده‌ای که سازمان تنظیم مقررات در سراسر ایران برگزار کرد برنده شد و در اسفند همان سال نیز موفق به اخذ پروانه در تمامی استان‌ها شد.

مدیرعامل مبین‌نت در ادامه افزود: حق لایسنس ارائه خدمات مبلغ 108 میلیارد تومان بود که 40 درصد آن به صورن نقدی و مابقی در اقساط 6 ماهه پرداخت شد. وی در ادامه افزود: ما بر مبنای پروانه موظف بودیم تا آذر 88 مراکز استان‌ها را پوشش دهیم که این کار انجام شد و پوشش شبکه برقرار شد و بر اساس همین پروانه قرار است در سال دوم بهره‌برداری 90 شهر و تا سال 90 نیز 379 شهر به پوشش شبکه افزوده شود.

خاکی در ادامه افزود: دلیل تاخیر ارائه خدمات از گرفتن پروانه تاکنون این بود که برخی از موارد که در طرح ما مشخص شده بود آماده نشد و آن هم در حوزه اختیارات ما نبود و از طرفی کیفیت ارائه خدمات برای ما مهم بود و همین دلایل باعث تاخیر زمانی مذکور شد.

مدیرعامل مبین‌نت در ادامه افزود: طبق طرح برنامه زمان شروع ارائه خدمات آخر خرداد بود که این زمان به اول مرداد کشیده شد و از اول مرداد ارائه خدمات مبین‌نت آغاز شد. حتی با اینکه ما اول مرداد را آغاز زمان ارائه خدمات قرار دادیم ولی باز هم نمی‌توانیم بگوییم که همه مشکلات شبکه برطرف شده است.

خاکی در ادامه با تشریح دیگر خدمات مبین نت افزود: voip و vpn نیز جزو خدماتی است که طبق پروانه باید ارائه کنیم ولی فعلا تمرکز ما بر روی اینترنت پرسرعت وایمکس است. در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و مدیرعامل مبین‌نت به سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در پاسخ سئوالی در مورد شرکت آریا سل و ارتباط آن با مبین نت گفت: مبین‌نت هیچ ارتباطی با این شرکت ندارد و جزو سهامداران آن نیست، شاید برخی از سهامداران ما در این شرکت سهامی را خریداری کرده باشند ولی به طور مشخص هیچ ارتباطی بین این دو شرکت وجود ندارد. در مورد جابجایی زیاد مدیران در مبین نت نیز خاکی گفت: آقای ذبیحی مدیرعامل قبلی در حال حاضر رئیس هیئت مدیره مبین نت هستند و اگر جابجایی در سطح داخلی مدیران بود علتش فقط و فقط جذب نیروهای متخصص و با تجربه بوده است که همگان مطمئنا به این مسئله اذعان داردند که افراد باتخصص و باتجربه عامل اصلی پیشرفت و موفقیت هر شرکتی است.

خاکی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امواج آنتن‌های وایمکس برای سلامتی مضر نیستند، گفت: سازمان تنظیم مقررات به هیچ فرکانس و سیگنالی که برای سلامتی شهروندان مضر باشد اجازه فعالیت نمی‌دهد و تمامی فرکانس‌ها باید بر طبق استاندارد سازمان تنظیم مقررات باشند از طرفی دیگر سازمان انرژی اتمی تمامی تجهیزات به کار رفته را تست می‌کند و در صورت مشکل‌زا بودن اجازه استفاده آن را نخواهد داد.

در پایان خاکی در پاسخ به سئوالی در مورد فروش سهام مبین نت به شرکت ارتباطات سیار و اینکه رگولاتوری این مسئله را خلاف قانون دانسته گفت: 60 درصد از سهام برای مبین نت است و مبین نت می‌تواند 40 درصد از کل سهام را بفروشد. مذاکراتی نیز انجام شده است اما اگر سازمان تنظیم مقررات می‌گوید مشکل قانونی دارد اعلام کند. اما این انتقال سهام در دفتر ثبت شرکت‌ها رسما ثبت نشده و در روزنامه رسمی نیز اعلام نشده اگر موردی بود بگویند.