با اتمام آدرس‌های اینترنتی طی12 ماه آینده، صنعت IT باید سریع‌تر به IPv6 مهاجرت کند - اخبار - اخبار

با اتمام آدرس‌های اینترنتی طی12 ماه آینده، صنعت IT باید سریع‌تر به IPv6 مهاجرت کند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۵/۴ ۷:۳۰:۱۳ (552 بار خوانده شده)
طبق اظهارات مدیر اجرایی سازمان ARIN که یکی از ثبت‌کنندگان اینترنت منطقه‌ای است، آدرس‌های IPv4 موجود برای صنعت در کم‌تر از یک سال به پایان می‌رسند.

به گفته جان کوران، کم‌تر از شش درصد از آدرس‌های اینترنتی IPv4 هنوز اختصاص نیافته‌اند و آن‌ها هم تا 12 ماه آینده به پایان می‌رسند، در حالی که صنعت IT باید هر چه سریع‌تر به IPv6 مهاجرت کند.

زیربنای سطح کاربری ساده‌ای که بیش‌تر مردم به‌صورت آنلاین تجربه می‌کنند، دنیای آدرس‌های پروتکل اینترنتی یا IP است و یک آدرس اینترنتی، آدرس رقمی است که توسط آن هویت و مکان یک رایانه در شبکه‌ اینترنت معین می‌شود.

هنگامی که کاربری از رایانه‌ خود برای رفتن به اینترنت استفاده می‌کند، رایانه‌اش از آدرس IP برای اتصال به رایانه‌ دیگر به عنوان مثال رایانه‌ میزبان سایتی که خواهان بازدید از آن است، استفاده می‌کند.

پروتکل IPv4 از آدرس‌های 32 بیتی استفاده می‌کند که پشتیبانی وب از حدود 4.3 میلیارد آدرس منحصر را امکان‌پذیر می‌کند در حالی که IPv6 از آدرس وب 128 بیتی استفاده می‌کند که ظرفیت میلیاردها آدرس جدید را دارد.

با افزایش شمار دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند، آدرس‌های IPv4 به سرعت رو به پایان هستند و کارشناسان صنعت مکررا نسبت به این مساله هشدار داده‌اند.

ماه گذشته وینت سرف که به پدر اینترنت معروف است، در کنفرانس IPv6 خاطرنشان کرد که به شدت در مورد این وضعیت نگران است.

وی هشدار داده بود کمبود آدرس‌های اینترنتی ممکن است به بازار سیاه در فضای آدرس‌های IPv4 منتهی شده و تقسیم شدن صنعت را در پی داشته باشد.


منبع: ایسنا