امکان بوت شدن رایانه‌های کوچک ظرف چند ثانیه - اخبار - اخبار

امکان بوت شدن رایانه‌های کوچک ظرف چند ثانیه

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۵/۶ ۱۱:۱۸:۰۹ (727 بار خوانده شده)
دو شرکت سونی و لنوو قابلیت جدیدی ارایه کرده‌اند که بر پایه آن رایانه‌های شخصی کوچک و قابل حمل می‌توانند ظرف چند ثانیه برای استفاده آماده شوند.

به نقل از تک‌ورلد، با تولید لپ‌تاپ‌های کوچکی که ظرف چند ثانیه سیستم‌عامل نصب شده روی آن بالا آمده و آماده کار می‌شوند، بازار نت‌بوک‌ها می‌تواند رونق پیدا کند.
بوت شدن سریع(بالا آمدن سریع سیستم‌عامل و آماده شدن رایانه برای استفاده) قابلیتی است که سال‌ها مد نظر قرار گرفته، اما سرانجام روی تعداد محدودی از رایانه‌های شخصی این قابلیت نصب شده است. در این سیستم‌ها کاربران می‌توانند پس از روشن کردن نت‌بوک بدون اجرای سیستم‌عامل ویندوز و در اصطلاح Load شدن آن، جست‌وجوهای اینترنتی خود را انجام دهند، تصاویر دیجیتالی را مشاهده کنند و یا پست الکترونیکی خود را ظرف چند ثانیه مشاهده کنند.
دو شرکت لنوو و سونی قابلیت بوت شدن سریع‌ در دنیای لپ‌تاپ‌ها را متحول کردند. شرکت لنوو با افزودن قابلیت QuickStart به نت‌بوک IdeaPad S10 به کاربران امکان می‌دهد که پس از روشن کردن این رایانه کوچک،‌ ظرف 10 ثانیه به تصاویر دسترسی داشته باشند، فایل‌های صوتی را گوش دهند یا جست‌وجوهای اینترنتی را انجام دهند.
نرم‌افزار مخصوص QuickStart بر اساس نسخه سبک‌شده نرم‌افزار DeviceVM سیستم‌عامل لینوکس طراحی شده است.
شرکت سونی نیز رایانه جیبی جدیدی را از سری رایانه‌های قابل‌حمل Vaio P عرضه کرده که است شامل قابلیت بوت شدن سریع می‌شود. در این حالت، سیستم هدایت‌گر Cross Media Bar قابلیت دسترسی کاربران به ابزارهای چندرسانه‌ای و اینترنت را فراهم می‌کند.
به گفته "کرایگ مریگان " مدیر بازاریابی جهانی شرکت لنوو، قابلیت بوت شدن سریع به ویژه برای رایانه‌های شخصی کوچک نظری نت‌بوک به کار گرفته می‌شود که این رایانه‌ها معمولا بر پایه ابزارهای اولیه نظیر مرورگرهای اینترنتی و برنامه‌هایی محتوایی طراحی می‌شوند.
وی در این باره توضیح داد: سناریوی نت‌بوک در اصل این است که این قابلیت را در اختیار گرفته‌اند، آن را به کار بسته‌اند و در این شرایط آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. ما به قابلیت بوت شدن سریع رایانه‌ها خوش‌بین هستیم.



منبع: فارس