سهام‌داران یاهو خشمگین شدند - اینترنت - اخبار

سهام‌داران یاهو خشمگین شدند

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۴ ۷:۴۰:۴۰ (789 بار خوانده شده)
فارس- پس از اعلام انصراف مایکروسافت از خرید یاهو اخبار حاکی از این بود که سهامداران یاهو از این اتفاق ناراحت شده اند؛ روز گذشته این سهامداران با نامه ای سرگشاده خشم خود را از سوء مدیریت در یاهو اعلام کردند.


در این نامه سرگشاده سهامداران یاهو که بارونس بخشی از آن را منتشر کرده است سهامداران یاهو پشیمانی خود را از تصمیم و وقت کشی هیات مدیره یاهو اعلام کرده، از این موضوع که چرا برای پذیرفتن این پیشنهاد به هیات مدیره فشار نیاورده اند ابراز تاسف کردند.
سهامداران در نامه خود آورده اند: پیشنهاد مایکروسافت که 33 دلار برای هر سهم ارزش گذاشته بود باعث رونق سهام یاهو شده بود و پیشنهادی غیر قابل تکرار بود اما هیات مدیره یاهو با سوءمدیریت این فرصت را تبدیل به تهدیدی علیه یاهو کرد و اکنون سهام 33 دلاری به ارزش 24 دلار و حتی کمتر در حال خرید فروش و است و مسولیت این موضوع بر عهده هیات مدیره است.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که هفته گذشته پس از اعلام انصراف مایکروسافت از خرید یاهو کارشناسان و تحلیلگران فناوری اطلاعات اعلام کردند که یاهو به شدت از این وقت کشی پشیمان شده است.
عده ای دیگر از تحلیلگران نیز بر این اعتقاد بودند که این به یک بازی تجاری شبیه است و یاهو در نهایت از آن مایکروسافت خواهد بود.
حدود 4 ماه پیش مایکروسافت با پیشنهاد 31 دلار برای هر سهم پیشنهاد خرید را به یاهوی در حال زیان داد اما یاهو پس از یک ماه این پیشنهاد را رد کرد و مایکروسافت پیشنهاد خود را به 33 دلار افزایش داد اما هفته گذشته پس اتمام فرصت پاسخگویی یاهو مایکروسافت از خرید انصراف داد.