معرفی سرویسی برای ایجاد یک شبکه‌ی تلفن داخلی بدون نیاز به نصب تجهیزات مخابراتی - مخابرات - اخبار

معرفی سرویسی برای ایجاد یک شبکه‌ی تلفن داخلی بدون نیاز به نصب تجهیزات مخابراتی

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۹/۹/۱۶ ۸:۵۹:۰۹ (926 بار خوانده شده)
سرویس VPN به منظور ایجاد یک شبکه تلفن داخلی بدون نیاز به نصب تجهیزات مخابراتی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادها ارائه می‌شود، به این ترتیب کلیه پرسنل یک شرکت می‌توانند با یکدیگر و با پرسنل شرکت‌های تابعه در یک شهر یا سایر شهرستان‌ها و با شماره‌گیری کوتاه‌تر به صورت یک شبکه در ارتباط باشند.



سرویس VPN با ظرفیت اختصاص 400 هزار شماره کوتاه چهار شماره‌یی مستقل از شماره اصلی مشترک قابل ارائه به کلیه تلفن‌های اعتباری است.

* مزایای سرویس:‌

کلیه اعضای گروه می‌توانند با شماره‌گیری کوتاه (به طور مثال 4 یا 5 رقم) با یکدیگر تماس برقرار کنند و مدیر گروه می‌تواند سقف مکالمات هر شماره را تعیین و مدیریت کند.

هم‌چنین امکان حذف یا اضافه کردن اعضا گروه در مدت زمان مشخص به مدیر گروه داده می‌شود و او می‌تواند نوع مکالمات اعضا را تعیین کند. (شهری، بین شهری و ...)

شرکت می‌تواند به جای خرید سیم‌کارت برای پرسنل از سیم‌کارت‌های فعال افراد برای دایری سرویس استفاده کنند و به وسیله این سرویس کلیه پرسنل همیشه و همه جا در دسترس خواهند بود. هم‌چنین امکان استفاده از یک سیم‌کارت برای برقراری ارتباط با شبکه داخلی (شماره‌های کوتاه) و سایر شماره‌های خارجی از شبکه داخلی وجود دارد.

* مراحل و نحوه فعال‌سازی:

برای دریافت سرویس VPN ضروری است سرگروه (مدیر سازمان یا نماینده‌ وی) با مراجعه به پرتال شرکت ارتباطات سیار، در قسمت خرید سرویس VPN ابتدا از شرایط و ویژگی‌های سرویس مطلع شود و پس از تایید فرم تعهد، بسته مورد نظر را از لحاظ تعداد شماره‌های انتخابی و اعتبار مورد نظر تعیین و نسبت به پرداخت وجه بسته و اعتبار آن به صورت مجزا به شماره حساب اعلام شده در سایت اقدام کند؛ سپس در صورتی که قبلا عضویت خدمات غیرحضوری را دریافت نکرده به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه و عضویت خدمات را دریافت و پرتال شرکت مراجعه می‌کند.

پس از وصول وجه بسته‌ منوی سرویس VPN در خدمات غیرحضوری برای مشترک فعال می‌شود و پس از وصول وجه اعتبار شماره‌های کوتاه به تعداد مورد درخواست به ای‌میل متقاضی ارسال می‌شود و مشترک 72 ساعت برای مدیریت شماره‌ها فرصت دارد، پس از مدت مذکور مبلغ واریزی به حساب بستانکاری مشترک انتقال می‌یابد.

* مدیریت شماره‌ها:

اعمال تغییرات از جمله حذف یا ایجاد شماره‌ها و یا تغییر در محدودیت‌ها و یا میزان اعتبار شماره‌های گروه و غیر فعال سازی سرویس در حال حاضر از طریق CC PORTAL و در آینده از طریق IVR، USSD و SMS امکان‌پذیر و افزایش تعداد افراد زیر گروه به بیش از تعداد بسته انتخابی با خرید بسته جدید امکان‌پذیر است.

* تعرفه:

این سرویس در سایر اپراتورها بدون دریافت هزینه اولیه و تنها با دریافت تقاضای مشترک دایر می‌گردد، لیکن با توجه به هزینه اولیه خرید تجهیزات و راه‌اندازی سرویس و با توجه به ظرفیت اولیه در ارتباطات سیار، هزینه دایری این سرویس 20 هزار ریال برای هر شماره در نظر گرفته شده و به صورت بسته‌های 20، 50، 100، 150 تا 10000 تایی قابل واگذاری خواهد بود.

تعرفه مکالمات در گروه‌های این سرویس همانند تعرفه مکالمات جاری است لیکن به علت این که سرویس در ابتدا در قالب بسته‌های چندشماره‌یی و با دریافت هزینه 20 هزار ریالی به ازای هر شماره واگذار شده و اعتبار مورد نظر مشترک در ابتدای دوره و به صورت پیش‌پرداخت دریافت می‌شود.

حداقل اعتبار قابل واریز 100 هزار تومان بوده و به ترتیب به 200، 300 و... افزایش می‌یابد، هم‌چنین مدت زمان اعتبار یک ماه است و پس از اتمام مهلت در صورت عدم استفاده، اعتبار سوخت خواهد شد.

منبع: ایسنا