جایگزین ماهواره در راه است - مخابرات - اخبار

جایگزین ماهواره در راه است

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳۱ ۴:۵۹:۰۱ (997 بار خوانده شده)
به گفته‌ رییس هیات‌مدیره‌ شرکت مخابرات ایران این پروژه به احتمال زیاد اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده عملیاتی می‌شود.
اجرای طرح سیستم ارتباطی پیشرفته (ACS) از نظر فرهنگی رقیب جدی برای ماهواره‌های غیرمجاز محسوب می‌شود.


وفا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح سیستم ارتباطی پیشرفته (ACS)، با بیان این که این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و اساسی است که برای آینده ارتباطی کشور و در راستای ارائه خدمات جدید به مردم طراحی شده است، گفت: این پروژه به احتمال زیاد اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده عملیاتی می شود.
وی تاکید کرد: از نظر فنی طرح با تجهیزات خطوط تلفن معمولی مردم به یک سیستم ADSL پهنای باند خط آن‌ها را افزایش می‌دهد و از نظر کاربردی مجموعه‌ای از خدمات جدید از جمله خدمات آموزشی، آموزش‌های از راه دور و دانشگاهی، سیاحت و زیارت از راه دور، فیلم و سرگرمی و مسابقات ورزشی و حتی برنامه‌های تلویزیونی که در 48ساعت گذشته پخش شده است را بر روی همین خطوط در اختیار مردم می‌گذارد.
به گفته‌ وی، این فناوری افزایش جهشی در زمینه‌ ضریب نفوذ پهنای وسیع کشور خواهد داشت و این زمینه‌ای است که باید در آن سریع‌تر حرکت کنیم. غفاریان با بیان این که این سیستم خدمات جدیدی را در اختیار مردم می‌گذارد که به طور قطع رضایت آن‌ها را به دنبال دارد، تصریح کرد: محتوای این سیستم‌ها توسط سازمان‌های مسوول تهیه می‌شود و ما تامین کننده‌ محتوا نیستیم.
به گفته‌ او مباحث دانشگاهی را خود دانشگاه‌ها و شرکت‌های آموزشی تهیه می‌کنند و مباحث فیلم و سرگرمی را نیز صدا و سیما تهیه خواهد کرد و از طرفی ارتباط با مشتری نیز از سوی سازمان تنظیم مقررات در اختیار شرکت‌های PAP واجد شرایط گذاشته می‌شود. این کار از نظر توسعه اشتغال موثر بوده و گردش نقدینگی ایجاد می‌کند.
رییس هیات‌مدیره‌ شرکت مخابرات ایران گفت: اگر جلوی استفاده از ماهواره در کشور گرفته می‌شود، این سیستم جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود که بر روی آن بیش از دو سال فعالیت شده است. او با اشاره به این موضوع که این طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است یاد آور شد: مناقصه مرحله آزمایشی این طرح برگزار و برنده آن هم مشخص شده است و منتظریم زمانبندی اجرای آن نیز مشخص شود که این طرح به صورت آزمایشی در تهران و پس از آن در شش شهر بزرگ اجرا می‌شود و به تدریج در کل کشور توسعه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: مشابه روندی که زمانی برای تلفن همراه در کشور سپری شد برای این سیستم ارتباطی نیز طی خواهد که امیدواریم خدمات خوبی به مردم ارائه دهد. رییس هیات‌مدیره‌ مخابرات ایران با بیان این که هزینه‌ استفاده از این سرویس و تعرفه‌ای که باید داشته باشد به عهده‌ سازمان تنظیم مقررات است گفت: در تلاشیم هزینه به اندازه‌ای باشد که در سبد هزینه خانوارها قرار گیرد.