معاون وزیر ارتباطات خبر داد: افزایش درآمد جهانی حاصل از فروش تجهیزات وای‌مکس به هفت میلیارد دلار - فن آوری اطلاعات - اخبار

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: افزایش درآمد جهانی حاصل از فروش تجهیزات وای‌مکس به هفت میلیارد دلار

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳۱ ۷:۵۵:۰۲ (847 بار خوانده شده)
معاون فن‌آوری اطلاعات وزارت ICT گفت: شبکه وای‌مکس می‌تواند تکمیل کننده شهرهای الکترونیک باشد زیرا این تکنولوژی اینترنت را با سرعت زیاد و امکانات بالا فراهم می‌سازد.



به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالمجید ریاضی اظهار کرد: شبکه‌ی وای‌مکس می‌تواند به‌راحتی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت به صورت بی‌سیم را در اختیار کاربران قرار دهد لذا می‌توان صوت و تصویر را به راحتی در شبکه اینترنت مبادله کرد.


وی با اشاره به این که تکنولوژی وای‌مکس علاوه بر پرسرعت بودن، محدودیت مکان را نیز از پیش روی برداشته است، گفت: این تکنولوژی یک فن‌آوری بدون سیم پرسرعت با برد زیاد است.


او در خصوص کاربردهای شبکه‌ی وای‌مکس تصریح کرد: ایجاد شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN)، راه‌اندازی ویدئو کنفرانس، پخش فیلم، پخش زنده همایش‌ها و ارائه آموزش الکترونیکی از کاربردهای مرسوم این فن‌آوری است اما مهم‌ترین کاربرد آن برای سرویس‌رسانی به بانکداری الکترونیکی (E-Banking) می‌باشد که توان ارایه خدمات سریع به بانکداری الکترونیکی را در تمام شهر تهران فراهم آورده است.


وی با اشاره به این که ارایه‌ی این خدمات برای مصارف خانگی در مجتمع‌های مسکونی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است، گفت: برای کاربران خانگی به زودی با گسترده شدن استاندارد در سطح جهان، قیمت پایه تجهیزات تقلیل یافته و برای مصرف‌کنندگان خانگی نیز مقرون به صرفه خواهد شد.


ریاضی اظهار کرد: بنا بر اعلام مراکز تحقیقاتی معتبر، با گسترش استفاده از تجهیزات وای مکس در بیش از 80 کشور جهان و رشد این صنعت در شبکه‌های تجاری، درآمد حاصل از فروش این تجهیزات تا سال 2011 میلادی به حدود هفت میلیارد و 700 میلیون دلار خواهد رسید.


بنا بر اعلام شبکه‌ی وای‌مکس سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم است که جایگزینی برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری تعیین شده است و می‌تواند دست‌یابی بی‌سیم باند پهن فراهم سازد که تا 50 کیلومتر برای ایستگاه‌های ثابت و 5 تا 15 کیلومتر برای ایستگاه‌های سیار را پوشش می‌دهد.


همایش شبکه‌های ارتباطی وای مکس و شهر الکترونیکی از سلسله همایش‌های اله‌سیت در تاریخ 9 خردادماه سال جاری توسط سازمان فاوای شهرداری مشهد و با همکاری شرکت مخابرات خراسان رضوی با حضور کارشناسان و متخصصان سراسر کشور در مشهد برگزار خواهد شد.