هشدار کارشناسان جهان نسبت به تهدید تروریسم سایبر - امنیت - اخبار

هشدار کارشناسان جهان نسبت به تهدید تروریسم سایبر

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۴ ۶:۱۳:۱۵ (922 بار خوانده شده)
کارشناسان در نشست جهانی امنیت سایبر در مالزی هشدار دادند تهدید جرایم سایبر در حال رشد بوده و بیشتر کشورها در برابر این حملات که ممکن است زیرساخت‌های حیاتی را از کار بیندازد، آسیب‌پذیر هستند.



به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات سراسر جهان در زمینه لزوم همکاری بهتر برای مبارزه با تهدید تروریسم سایبر در تسهیلاتی مانند نیروگاه‌های اتمی توافق نظر داشته و بهبود همکاری در این زمینه را خواستار شدند.

حمدون توره، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سخنانی اظهار کرد: واقعیت تلخ این است که فن‌آوری اطلاعات به ابزاری برای جرایم سایبر و تروریسم سایبر تبدیل شده است. امنیت سایبر باید سنگ بنای ایمن نگه داشتن تمامی وجوه زندگی و کشورمان و جهان شود.

عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر مالزی در این نشست اظهار کرد: حملات سایبر با مختل کردن شبکه‌های مخابراتی، سرویس‌های اضطراری، نیروگاه‌های هسته‌یی یا سدهای بزرگ ممکن است عواقب واقعا فاجعه باری به دنبال داشته باشد.

این کنفرانس که بزرگترین نشست برگزار شده در سطح وزرا در زمینه تروریسم سایبر بوده است گروهی متشکل از بیش از سی کشور جهان را برای بررسی و پاسخگویی به تهدیدات امنیتی جدی تشکیل خواهد داد.

گروه همکاری چند جانبه بین‌المللی علیه تروریسم سایبر(IMPACT) ایده نخست وزیر مالزی بوده که نیاز به تشکیل چنین سازمانی را در کنگره جهانی فن‌آوری اطلاعات در تگزاس در سال 2005 مطرح کرد.

در این مراسم نمایندگانی از کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، فرانسه، هند، ژاپن، مکزیک ، عربستان سعودی، سنگاپور، سوئد، تایلند و آمریکا شرکت داشتند.