سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل 15 ژوئن عرضه می‌شود - سیستم عامل ها - اخبار

سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل 15 ژوئن عرضه می‌شود

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۹۰/۲/۲۴ ۸:۱۶:۱۳ (878 بار خوانده شده)
شرکت گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان محصولات خود که در کالیفرنیا برگزار شده بود، اعلام کرد که سیستم‌عامل Chrome OS ویژه نوت‌بوک‌ها که هم‌اکنون با نام Chromebooks شناخته می‌شود، از تاریخ 15 ژوئن وارد کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا و اسپانیا می‌شود.


[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=283078&t=1305344589843[/img]

وگل توضیح داد که این سیستم‌عامل مجموعه‌ای از خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در اختیار شرکت‌های تجاری، مراکز آموزشی و مشتریان مراکز دولتی می‌گذارد و در کل به صورت متفاوت با سیستم‌های عامل موجود در بازار طراحی شده است.

قیمت این سیستم‌عامل بسیار مناسب تعیین شده است تا امکان استفاده از آن برای عموم کاربران به راحتی فراهم شود. قرار است هزینه استفاده از خدمات این سیستم‌عامل به‌ازای هر کاربر 28 دلار در ماه باشد. در این میان مراکز تجاری می‌توانند نسخه اینترنتی Chromebooks را با سیستم کنترلی مبتنی بر اینترنت در اختیار بگیرند.

نسخه ویژه این سیستم‌عامل برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند ضمن ارایه کلیه خدمات مورد نیاز آن‌ها، ابزارهای اینترنتی ویژه‌ای را برای شبکه‌های دورن‌سازمانی عرضه کند. این پلتفورم اینترنتی برای مراکز آموزشی و دولتی نیز با هزینه اشتراک ماهانه 20 دلار به‌ازای هر کاربر عرضه می‌شود.

گوگل با هزینه ماهانه‌ای که برای بهره‌مندی از خدمات این سیستم‌عامل دریافت می‌کنند امکان دسترسی به ابزارهای Google Apps را نمی‌دهد. اگر شرکت‌ها قصد استفاده از این ابزارها را داشته باشند باید به صورت مجزا به‌ازای هر کاربر سالانه 50 دلار پرداخت کنند.

کاربران می‌توانند سیستم‌عامل Chromebooks را از تاریخ 15 ژوئن در نوت‌بوک‌های تولید شده در شرکت‌های ایسر و سامسونگ در اختیار بگیرند که این رایانه‌های قابل‌حمل جدید در فروشگاه‌های اینترنتی Best Buy و آمازون فروخته می‌شوند. لپ‌تاپ سامسونگ مجهز به این سیستم‌عامل 429 دلار و لپ‌تاپ ایسر 349 دلار قیمت دارد.

منبع: همکاران سیستم