پروژه‌های جدید مایکروسافت در زمینه جست‌وجو و حریم خصوصی - اینترنت - اخبار

پروژه‌های جدید مایکروسافت در زمینه جست‌وجو و حریم خصوصی

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۷ ۶:۲۳:۰۲ (932 بار خوانده شده)
مایکروسافت به تلاش‌های خود در زمینه تحقیقات در چندین بخش شامل برنامه‌نویسی متقارن و ترجمه زبان وسعت بخشید.


یکی از مقامات رسمی این شرکت روز پنجشنبه هفته گذشته از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تحقیقات در بخش‌هایی همچون حریم خصوصی و جست‌وجو پرده برداشت.

در مراسمی که در مرکز تحقیقات مایکروسافت واقع در Mountain View کالیفرنیا برگزار گردید مایکروسافت رسماً اعلام کرد که 2500 نفر از کارکنانش در زمینه تحقیقات و توسعه فعالیت می‌نمایند.
شایان ذکر است که مایکروسافت از 800 دارنده مدرک PhD در سرتاسر جهان برای مقاصد تحقیقاتی بهره می‌برد.

ریک رشید نایب رئیس ارشد بخش تحقیقات مایکروسافت در جریان سخنرانی خود در این مراسم گفت: «هدف اصلی بخش تحقیقات مایکروسافت این است که اطمینان حاصل کنیم که تا ده سال آینده شرکت ما همچنان در صدر لیست بهترین‌های نرم‌افزار جهان قرار دارد.»

به گفته وی تحقیقات این امکان را به مایکروسافت می‌دهد تا در یک محیط رقابتی که دائماً در حال تغییر است استوار و پا برجا باقی بماند.
رشید اضافه کرد که تحقیقات پایه‌ای فرصت بقای بیشتری را برای جامعه و بشریت فراهم می‌آورد.

رشید در ادامه سخنان خود بر لزوم وجود یک گروه تحقیقاتی در مواقعی که اتفاقات بسیار ناگوار مانند جنگ و خشکسالی رخ می‌دهند تأکید نمود و نام گوگل را هم که دفتر آن تنها چند دقیقه با آن محل فاصله داشت در کنار این بلایا ذکر کرد.

وی پیش از این در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که مایکروسافت در زمینه تحقیقات هیچ رقابتی با گوگل ندارد زیرا این شرکت هیچگونه تحقیقات پایه‌ای انجام نمی‌دهد.

البته توجه و تأکید مایکروسافت به انجام تحقیقات پیرامون جست‌وجو (که تخصص گوگل است) در مراسم روز پنجشنبه واضح بود.

در حوزه حریم خصوصی نیز پروژه Privacy Integrated Queries جست‌وجو در بین اطلاعات را ضمن حفاظت از اطلاعات مشخص و بخصوص مانند سوابق پزشکی افراد امکان‌پذیر می‌نماید.
در این پروژه از فناوری‌های Microsoft's Language Integrated Query (LINQ) و Differential Privacy استفاده می‌شود.