نسخه غیر رسمی یک بازی رایانه ای مشهور، بسیاری از کاربران اینترنت را آلوده کرد . - امنیت - اخبار

نسخه غیر رسمی یک بازی رایانه ای مشهور، بسیاری از کاربران اینترنت را آلوده کرد .

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۷ ۷:۳۹:۳۵ (985 بار خوانده شده)
نسخه جدید یک بازی مشهور رایانه ای با عنوان GTA IV و بارگذاری فایل های آلوده مربوط به آن از طریق شبکه های اشتراک فایل،‌ بسیاری از کاربران اینترنت را با مشکلات امنیتی مواجه کرد.

بنا بر گزارش شرکت امنیتی Panda Security، فایل های مربوط به دانلود غیر رسمی این بازی پرطرفدار که به طور وسیعی در شبکه های اشتراک فایل و صندوق های پستی کاربران پراکنده شده، آلوده به یک تروژان جدید و خطرناک با عنوان Bck/VB.ABN بوده و تهدیدی جدید برای امنیت سیستم های رایانه ای محسوب می شوند.



این تروژان، ‌از نوع کدهای مخرب Backdoor است که اغلب برای نفوذ نامحسوس، در اختیار گرفتن کنترل کامل رایانه ها و اجرای دستورات مستقیم خرابکارهای اینترنتی بکار می روند.



VB.ABN، پس از آلوده کردن سیستم، خود را در تمام پوشه های به اشتراک گذاشته شده در آن کپی کرده و تلاش می کند تا از این طریق یک حمله تصاعدی را علیه سایر رایانه ها انجام دهد. هم چنین این تروژان قادر است هر نوع ابزار مخرب دیگری را نیز بر حسب فرمان منتشر کننده خود در رایانه آلوده دانلود کرده و وسعت تخریب را گسترش دهد.



پاندا به کلیه کاربران اینترنت توصیه کرده است تا از دانلود فایل های نامطمئن از اینترنت جداً خودداری کنند و یا دست کم از عدم آلودگی آن ها به کدهای مخرب مطمئن باشند.



برای اطمینان از عدم آلودگی رایانه به کدهای مخرب: www.infectedornot.com