عرضه نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای داخلی - اخبار - اخبار

عرضه نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای داخلی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۸ ۵:۰۱:۴۳ (982 بار خوانده شده)
بهروز مینایی گفت: تا پایان مرداد ماه نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای ساخت داخل، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان عرضه خواهد شد.



در راستای نظارت بر بازی‌های خارجی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا کنون اسامی 30 بازی خارجی را به منظور جلوگیری از تکثیر و توزیع آنها در بازار به وزارت ارشاد اعلام کرد.
بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها رایانه‌ای و معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی اظهارداشت: تا پایان مرداد ماه نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای ساخت داخل، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان عرضه خواهد شد.
وی افزود: در حوزه نظارت بر بازی‌های خارجی وارداتی، تاکنون حدود 30 بازی به اداره کل همکاری‌های سمعی و بصری وزارت ارشاد جهت جلوگیری از تکثیر و توزیع آنها در بازار اعلام شده است. مینایی خاطرنشان کرد: همچنین واردات حدود 20 بازی خارجی ترجمه شده به اسامی داخلی نیز ممنوع می‌شود.
وی گفت: در رابطه با مابقی بازی‌های خارجی، تا زمانی که نظام رده‌بندی بازی‌های داخلی مشخص نشده است نمی‌توان رده‌بندی سنی خاصی را درنظر گرفت. مینایی تصریح کرد: به دست آوردن نظام بومی رده‌بندی سنی، می‌تواند الگوی خوبی برای سایر کشورهای مسلمان باشد و تحولی را در کل کشورهای اسلامی در بهبود اگلوی استفاده از بازی‌های خارجی ایجاد کند.