به‌روز‌رسانی تعرفه‌های خدمات شبکه - اخبار - اخبار

به‌روز‌رسانی تعرفه‌های خدمات شبکه

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۹ ۵:۲۲:۴۱ (819 بار خوانده شده)
حمید بابادی‌نیا گفت: بر اساس اساسنامه‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای، کمیسیون شبکه مسوول سامان دادن به حوزه‌ کار است.



تعرفه‌ خدمات پشتیبانی شبکه، اواسط تابستان جاری نهایی شده و برای تصویب نهایی و اجرای آن در ارگان‌ها به هیات‌مدیره‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای ارجاع داده می‌شود.
حمید بابادی‌نیا رییس کمیسیون شبکه‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اساسنامه‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای، کمیسیون شبکه مسوول سامان دادن به حوزه‌ کار است.
وی افزود: تعیین تعرفه‌ خدمات پشتیبانی شبکه در سال اول فعالیت نظام‌صنفی انجام شد اما با توجه به نیاز این امر به اجرا در چند فاز، کمیسیون شبکه درصدد پیگیری و انجام مراحل آن و به روزرسانی تعرفه‌ها شده است.
بابادی‌نیا تصویب و اجرای این تعرفه را در برآورد انجام پروژه‌های سازمان‌ها موثر دانست و گفت: با توجه به صحیح نبودن برآورد بودجه‌ای سازمان‌ها و نواقصی موجود در مناقصه‌ها، با اجرای تعرفه‌ مذکور این مشکلات برطرف می‌شود.
او به ضمانت‌نامه‌ اجرایی برای این تعرفه اشاره کرد و گفت: وجود ضمانت‌نامه اجرایی بسیار اهمیت دارد و با توجه به فعالیت‌های شرکت‌ها در حوزه‌ تاسیسات الکتریکی و برق در موضوع ساختمان مبنی بر چاپ هر ساله کتاب‌های تعرفه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق،‌ به وجه مشترک با کمیسیون شبکه پی بردیم لذا وجود ضمانت اجرایی برای این امر موثر است.
او تاکید کرد: بر اساس الگوهایی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وجود داشت، در کمیسیون شبکه‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای هم کار انجام و بعد از اخذ مصوبه و نهایی شدن آن برای تصویب نهایی به هیات‌مدیره سازمان نظام‌صنفی ارجاع داده می‌شود که این امر در اواسط تابستان محقق خواهد شد.
بابادی‌نیا مسائل مربوط به شبکه را بدنه‌ صنعت IT دانست و گفت: از جمله مسائل و مشکلات موجود در کمیسیون شبکه، موضوع مناقصات است که باید شرکت کنندگان دارای صلاحیت در اجرای پروژه‌ها باشند.
او افزود: همچنین به دلیل رکورد بازار IT در سال‌های اخیر باید در مباحث مربوط به شبکه به امنیت نیز توجه خاصی شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر در کشور تمهیداتی برای امنیت شبکه وجود ندارد و منابع در ارگان و سازمان‌ها به دلیل عدم رعایت مسائل امنیتی دستخوش تغییر و سوءاستفاده از طرف هکرها، اسپم‌ها و ویروس‌ها می‌شوند. همچنین باید نسبت به تجهیز ارگان‌ها به شبکه‌های امنیتی اقدام شود.