چاپ، کپی، اسکن و فکس بدون نیاز به کامپیوتر - آموزش الکترونیک - اخبار

چاپ، کپی، اسکن و فکس بدون نیاز به کامپیوتر

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۰/۵/۲۲ ۸:۳۶:۴۴ (1781 بار خوانده شده)
شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر، ارائه کننده محصولات و خدمات پس از فروش HP و EPSON در ایران آخرین محصولات HP را که دو مدل All in One مبتنی بر فناوری ePrint است به بازار ایران عرضه کرده است.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


به گزارش ايتنا، فناوری انحصاری ePrint که توسط HP در محصولات این شرکت تجاری‌سازی شده و یک راه حل چاپ از راه دور و موبایلی است.
ویژگی اصلی ePrint این است که کاربر می‌تواند بدون نیاز به هیچ درایور، نرم‌افزار و کابل فقط از طریق ایمیل در هر جای دنیا که باشد به چاپگر خود دستور پرینت بدهد.
از مشخصات این تکنولوژی می‌توان به ارسال محتوا با حجم حداکثر ۵ مگابایت و ۱۰ فایل در هر ایمیل اشاره کرد.

این فناوری که در محصولات eAll in One شرکت HP به کار رفته است، برای تمامی قشر کاربران از جمله شرکت‌های بزرگ، کسب و کارهای کوچک، کارمندان دورکار و حتی مصرف کنندگان خانگی کاربرد دارد.
در واقع ePrint مبتنی بر فناوری ابر (Cloud-Based) است نه فناوری بی‌سیم.

ePrint به کارمندان سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که وقتی در ماموریت هستند تنها از طریق موبایلشان که به اینترنت متصل است اسنادشان را به صورت مستقیم برای چاپ به پرینتر در شرکت ارسال کنند.
همچنین کارمندانی که دائما در سفر هستند و یا از راه دور با یک سازمان کار می کنند برای ارسال مدارک و اسناد به صورت مستقیم می توانند به شرکت پرینت بفرستند.
کاربران می توانند فایل های Word، Excel، PowerPoint، PDF، HTML، Text، XPS و عکس را تنها از طریق ایمیل به چاپگرهای ePrint ارسال و چاپ کنند.

به گزارش ايتنا شرکت جهان گستر دو مدل All in One جوهرافشان مبتنی بر فناوری ePrint با گارانتی MYHP به بازار عرضه کرده که یکی از سری Photosmart با نام C۵۱۰ برای چاپ عکس، اسناد و غیره و دیگری از سری Officejet با نام ۷۵۰۰A برای چاپ اسناد و مدارک و فعالیت‌های اداری در نظر گرفته شده است.

HP Photosmart eStation C۵۱۰ یک All in One جوهر افشان مبتنی بر فناوری ePrint است که قابلیت چاپ، کپی، اسکن، فکس و اتصال به اینترنت را بدون نیاز به کامپیوتر دارد. این دستگاه که توسط جهان‌گستر و گارانتی MYHP به بازار عرضه شده برای طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک، متوسط، بزرگ، سازمان‌های دولتی، آموزشی و هنری در نظر گرفته شده است.
سرعت چاپ و کپی سیاه و سفید (draft, letter) در این دستگاه ۳۳ صفحه در دقیقه و سرعت چاپ و کپی رنگی (draft, letter) آن ۳۲ صفحه در دقیقه است. همچنین سرعت چاپ یک عکس ۶×۴ اینچ (A۶) در این دستگاه کمتر ۱۶ ثانیه است.
ظرفیت چاپ و کپی ماهیانه این دستگاه نیز ۱۲۵۰ برگ در نظر گرفته شده است.

این دستگاه شامل ۵ رنگ مجنتا، آبی،‌ زرد و دو رنگ مشکی نیمه مات و براق است و از دو نوع کارتریج سایز معمولی و سایز بزرگ پشتیبانی می‌کند.
بر اساس این گزارش، کیفیت چاپ سیاه و سفید در این دستگاه ۶۰۰×۶۰۰ نقطه در اینچ و کیفیت چاپ رنگی آن ۲۴۰۰×۹۶۰۰ نقطه در اینچ است.
اسکنر این دستگاه از نوع Flatbed است و می‌تواند با رزولوشن ۱۲۰۰ نقطه در اینچ و حداکثر سایز ۵/۸×۷/۱۱ اینچ (A۴) اسکن می‌کند.
همچنین C۵۱۰ با سرعت کپی سیاه و سفید در این دستگاه ۳۳ صفحه در دقیقه و سرعت کپی رنگی آن ۳۲ صفحه در دقیقه با رزولوشن ۱۲۰۰ نقطه در اینچ است. این دستگاه همچنین به فناوری وای‌فای و پورت USB ۲.۰ مجهز شده است.

C۵۱۰ به یک تبلت ۷ اینچی لمسی رنگی مبتنی بر سیستم عامل آندرویید ۱/۲ مجهز شده است که از طریق یک داک به دستگاه متصل می‌شود و قابلیت جدا شدن از این دستگاه را نیز دارد.
تبلت C۵۱۰ مجهز به پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی و رم ۵۱۲ مگابایتی است و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی دارد.
از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به اسلات حافظه SD، پورت مینی USB، جک ۵/۳ میلی‌متری هدفون و اسپیکر داخلی اشاره کرد.

کاربر می‌تواند با استفاده از این تبلت که HP آن را Zeen نامیده بدون نیاز به کامپیوتر به اینترنت متصل شده به راحتی از هر محتوای مبتنی بر وب و یا حافظه داخلی تبلت دستور پرینت صادر کند.
نسخه آندرویید ۱/۲ این تبلت با نسخه‌های ۱/۲ تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کمی تفاوت دارد و گوگل این نسخه را به صورت انحصاری برای C۵۱۰ شرکت HP طراحی کرده است.
تبلت Zeen از نظر طراحی و کارایی نیز با تبلت‌های بازار فرق دارد، اما قابلیت پخش موسیقی، ویدیو را دارد و کاربر می‌تواند از طریق مرورگر اینترنتی آن وب‌سایت‌های مختلف سر بزند، ایمیل چک کند، با نرم‌افزار مسنجر یاهو چت کند، از وضعیت آب و هوا و اخبار و اطلاعات روز با خبر و به شبکه‌ اجتماعی متصل شود و از قابلیت کتابخوان الکترونیکی آن استفاده کند و در صورت نیاز هر کدام از این اطلاعات را پرینت کند.

کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزار Printer که به صورت پیش فرض روی تبلت این دستگاه نصب شده است عملیات کپی، اسکن و فکس را انجام دهند. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان سند اسکن شده را به کارت حافظه و یا کامپیوتر انتقال داد.
همچنین نرم‌افزار QuickOffice در این تبلت قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های doc، docm،docx ، html، pdf، pps ،ppt، pptx، txt، xls و xlsx را دارد.

همچنین برای استفاده از فناوری ePrintبعد از خرید دستگاه و راه‌اندازی آن باید از طریق وب‌سایت اینترنتی HP ePrint Center ایمیل الکترونیکی برای دستگاه ساخت تا بتوان از راه دور به همان آدرس واحد به این دستگاه دستور پرینت داد.

HP Officejet ۷۵۰۰A
A۷۵۰۰ یک All in One جوهر افشان سایز عریض (A۳) و مبتنی بر فناوری ePrint است که قابلیت چاپ، کپی، اسکن، فکس و اتصال به اینترنت را بدون نیاز به کامپیوتر دارد و برای طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک، متوسط، بزرگ، سازمان‌های دولتی، آموزشی و هنری در نظر گرفته شده است.
ویژگی بارز این دستگاه که توسط جهان‌گستر و گارانتی MYHP به بازار عرضه شده قابلیت چاپ، اسکن و کپی، فکس عکس، اسناد و متن از سایز ۵×۳ اینچ تا سایز ۱۹×۱۳ اینچ است. این مدل در واقع از نظر طراحی و ساخت کاملا شبیه نسل قبلی خود یعنی مدل ۷۰۰۰ است و تنها قابلیت ePrint به آن اضافه شده است.

سرعت چاپ و کپی سیاه و سفید (draft, letter) در این دستگاه ۳۳ صفحه در دقیقه و سرعت چاپ و کپی رنگی (draft, letter) آن ۳۲ صفحه در دقیقه است.
همچنین سرعت چاپ یک عکس ۶×۴ اینچ در این دستگاه کمتر ۱۷ ثانیه است. ظرفیت چاپ ماهیانه این دستگاه نیز ۷۰۰۰ برگ در نظر گرفته شده است.
این دستگاه شامل ۴ رنگ مجنتا، فیروزه‌ای،‌ زرد و مشکی است و از دو نوع کارتریج سایز معمولی و سایز بزرگ پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کیفیت چاپ سیاه و سفید در این دستگاه ۶۰۰×۶۰۰ نقطه در اینچ و کیفیت چاپ رنگی آن ۱۲۰۰×۴۸۰۰ نقطه در اینچ است.

اسکنر این دستگاه از نوع ADF است و کاربر می‌تواند با رزولوشن ۴۸۰۰ نقطه در اینچ و حداکثر سایز A۳ (۱۷×۱۱ اینچ) اسکن کند.
حافظه فکس این دستگاه ۱۰۰ صغحه برای ارسال ظرفیت دارد و از قابلیت شماره‌گیری مجدد خودکار برخوردار است.
این دستگاه همچنین به فناوری وای‌فای، پورت USB ۲.۰، Eternet، RJ-۱۱ fax، دو اسلات کارتخوان مجهز شده است.

A۷۵۰۰ دارای یک صفحه‌نمایش ۳۶/۲ اینچی لمسی رنگی است و کاربر می‌تواند از طریق آن علاوه بر تنظیمات پرینت، کپی، اسکن و فکس به اینترنت متصل شود و از طریق مرورگر اینترنتی آن به سایت‌های مختلف برود.
همچنین برای استفاده از فناوری ePrintبعد از خرید دستگاه و راه‌اندازی آن باید از طریق وب‌سایت اینترنتی HP ePrint Center ایمیل الکترونیکی برای دستگاه ساخت تا بتوان از راه دور به همان آدرس واحد به این دستگاه دستور پرینت داد.
برچسب‌ها: تبلت   اسکن   لمسی   پرینتر   اچ پی   کپی   سیاه وسفید   رنگی