هشدار درباره‌ي دکمه‌ي 'لايک' فيس‌بوک - اخبار - اخبار

هشدار درباره‌ي دکمه‌ي 'لايک' فيس‌بوک

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۵/۳۰ ۳:۴۷:۰۴ (1547 بار خوانده شده)
مقام‌هاي ذيربط در ايالت اشلسويگ-هولشتاين آلمان به سازمان‌هاي دولتي اين ايالت دستور داده‌اند که صفحات خود در شبکه اجتماعي فيس بوک را تعطيل و دکمه "لايک" آن را نيز از وب سايت‌هايشان حذف کنند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

(ايسنا)، به گفته اين مقام‌ها، فيس بوک با جمع‌آوري اطلاعات کاربران از اين طريق، قوانين اتحاديه اروپا و آلمان را نقض مي‌کند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش مي‌دهد که شرکت فيس بوک اتهام وارده از سوي مقام‌هاي ايالتي در آلمان را بي اساس دانسته‌اند.

دکمه "لايک" يکي از پر طرفدارترين قابليت‌هاي فيس بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دريافت اطلاعات منتشر شده در آن را مي‌دهد.

فيس بوک در آوريل سال 2010 ميلادي از دکمه "لايک" پرده‌برداري کرد اما به گفته مقام‌هاي ايالت مذکور، اطلاعات افرادي که وارد سايت فيس بوک مي‌شوند يا برروي دکمه يک صفحه فيس بوکي که در وب سايت خاصي نصب شده است کليک مي کنند، توسط فيس بوک در کامپيوترهاي اين شرکت در آمريکا ذخيره مي‌شود و اين کاربران براي دو سال به وسيله فيس بوک رديابي مي‌شود.

"مرکز مستقل حفاظت از حريم خصوصي" ايالت اشلسويگ-هولشتاين طي بيانيه‌اي اعلام کرد سازمان‌هاي دولت ايالتي که از فيس بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سايت‌هاي خود حذف نکنند، جريمه نقدي خواهند شد.

دولت آلمان طي سال‌هاي گذشته با چند شرکت اينترنتي از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حريم خصوصي کاربران برخوردهايي داشته است. قوانين آلمان در خصوص حريم خصوصي کاربران در اينترنت سختگيرانه ارزيابي مي‌شود.

بسياري از اشخاص معروف، شرکت‌هاي رسانه‌يي، گروه‌هاي غيرانتفاعي و حتي دولت‌ها براي انتقال پيام‌هاي خود، امروزه در فيس بوک صفحاتي افتتاح کرده‌اند و از آن براي انتقال پيام هاي خود و تعامل با مخاطبان استفاده مي‌کنند.
برچسب‌ها: گوگل   فیس بوک   شبکه اجتماعی   کلیک   لایک