امکان دسترسی آفلاین به جی‌میل در مرورگر گوگل کروم - اینترنت - اخبار

امکان دسترسی آفلاین به جی‌میل در مرورگر گوگل کروم

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۱۳ ۵:۱۹:۳۸ (1255 بار خوانده شده)
کاربران مرورگر گوگل کروم تا چند روز آينده مي‌توانند بدون اتصال به شبکه اينترنت و به صورت آفلاين به برخي از امکانات جي‌ميل خود مانند بخش اسناد (Google Docs) و تقويم (Calender) دسترسي يابند.

[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=306043&t=1315111748278[/img]

شرکت گوگل اعلام کرد: کاربران مرورگر گوگل کروم مي‌توانند بدون اتصال به شبکه اينترنت به جي‌ميل خود دسترسي يابند و به صورت آفلاين از قابليت‌هاي اسناد و تقويم گوگل بهره‌مند شوند.




کاربران مرورگر گوگل کروم براي دسترسي آفلاين به جي‌ميل خود بايد اپليکيشن‌هاي offline-access را از فروشگاه آنلاين Chrome Web store دانلود کنند و به مرورگر کروم خود بيفزايند.




اپليکيشن سرويس جي‌ميل گوگل Gmail Offline ناميده مي‌شود و بر پايه اپليکيشن‌هاي جي‌ميل براي رايانه‌هاي لوحي است که حتي بدون اتصال به اينترنت قابل دسترسي است.




قابليت‌هاي آفلاين براي کاربران شخصي و همچنين سازمان‌هايي که از خدمات اسناد و تقويم گوگل سرويس جي‌ميل در بخش‌هاي اداري و موسسه‌هاي آموزشي استفاده مي‌کنند، قابل دسترسي خواهد بود.




در اين حالت‌، کاربران به قابليت‌هاي اپليکيشن‌هاي وب دسترسي خواهند داشت، براي مثال مي‌توانند اسناد خود را مشاهده کنند، اما نمي‌توانند آنها را ويرايش كنند. در بخش تقويم هم کاربران مي‌توانند به رويدادها و RSVP براي قرار ملاقات‌ها دسترسي داشته باشند.




پيش‌تر گوگل دسترسي آفلاين به اين اپليکيشن‌ها را از طريق افزونه Gears فراهم کرده بود، اما سال گذشته ميلادي اين امکان را متوقف ساخت. در آن زمان کاربران از طريق اين افزونه مي‌توانستند در مرورگرهاي اينترنت اکسپلورر 8 و فايرفاکس 3.6 به صورت آفلاين به تقويم جي‌ميل خود دسترسي داشته باشند.




گوگل براي دسترسي آفلاين به قابليت‌هاي جي‌ميل از HTML 5 استفاده مي‌کند و در نظر دارد قابليت استفاده آفلاين را براي استفاده از ديگر امکانات جي‌ميل و همچنين در ديگر مرورگرها فراهم سازد.




مت کين، يک تحليل‌گر بازار فناوري اطلاعات در اين‌باره مي‌گويد: دسترسي آفلاين به برخي از امکانات سرويس جي‌ميل مورد استقبال بسياري از سازمان‌ها و شرکت‌هاي تجاري قرار مي‌گيرد.

منبع:همکاران سیستم