معاون سازمان تنظيم مقررات اعلام كرد: تامين امنيت سامانه‌ي مديريت آدرس‌ها توسط مجري - فن آوری اطلاعات - اخبار

معاون سازمان تنظيم مقررات اعلام كرد: تامين امنيت سامانه‌ي مديريت آدرس‌ها توسط مجري

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۲۶ ۸:۱۳:۳۱ (1032 بار خوانده شده)
به گفته معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، بحث امنيت، مهم‌ترين موضوع در رابطه با الزامات گذر از IPv4 به IPv6 است كه بايد تدابير لازم در اين زمينه انديشيده شود.

لطف‌الله سبوحي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد:‌ تخصيص و مديريت آدرس‌ها، نظارت بر كيفيت ارائه خدمات، ‌تدوين سياست‌ها، مقررات و ضوابط و نظارت بر اجراي آن‌ها، حمايت از IPv6 در تامين تجهيزات از جمله ملاحظات رگولاتوري در اين رابطه محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: سامانه‌ها و ارائه خدمات، هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف براي حمايت از IPv6 به صورت انتها به انتها، ملاحظات امنيت شبكه و امنيت اطلاعات در به كارگيري IPv6 و حل اختلاف از ديگر موراد مهم در اين زمينه است.

سبوحي تاكيد كرد: بايد بتوانيم يكي از كارگروه‌هاي منطقه‌اي را در كشور داشته باشيم و در اين زمينه خط و خطوطي به اتحاديه بين‌المللي مخابرات بدهيم و تاثيرگذار باشيم كه در اين راستا اقداماتي انجام شده و در حال انجام است.

وي با بيان اينكه سياست‌گذاري صحيح بايد توسط وزارت ارتباطات انجام و توسعه زيرساخت‌ها با توجه به IPv6 انجام شود، اظهار كرد: عدم وقفه در ارائه خدمات، اتخاذ راهكارهاي سازگار با وضع موجود، تهيه الگوي مناسب براي طرح گذر، استفاده ازتجربيات ساير كشورها، هماهنگي با سازمان‌هاي استاندارد گذاري بين‌المللي و تربيت و آموزش نيروي انساني متخصص از جمله اين الزامات است.

معاون سازمان تنظيم مقررات با اشاره به آيين‌نامه ساماندهي IP آدرس‌ها تاكيد كرد:‌ ايجاد بانك اطلاعاتي متمركز توسط مجري (سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران)، ايجاد امكانات دسترسي براي كليه‌ي ثبت‌كنندگان محلي، تامين‌كنندگان و مصرف‌كنندگان توسط مجري، انجام آموزش‌هاي لازم براي عمليات ثبت و استفاه از بانك‌ اطلاعاتي توسط مجري، تامين امنيت سامانه مديريت آدرس‌ها توسط مجري و مسيريابي صرفا IP آدرس‌هاي ثبت شده توسط شركت ارتباطات زيرساخت مورد توجه قرار گرفته است.
برچسب‌ها: امنیت   IP   ساماندهی IP