سيستم Dr MOS چيست؟ - فن آوری اطلاعات - اخبار

سيستم Dr MOS چيست؟

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۲۸ ۸:۲۳:۰۵ (1065 بار خوانده شده)
اخيرا سيستمي با نام DrMos براي نصب برروي مادربردهاي سطح بالا وارد بازار شده که داراي ويژگي‌هاي بسيار قابل توجهي است.

(ايسنا)، اين سيستم داراي ويژگي‌هاي زير است؛

1- انتقال دو فازي توان توليدي بين حافظه و Northbridge:

هدايت دو فازي توان توليدي بين Northbridge و حافظه DDR علاوه بر افزايش راندمان سيستم، مقدار حرارت توليدي را در حين کارکرد سيستم کاهش مي‌دهد. همچنين اين سيستم در مقايسه با سيستم هاي تک فازي، بازده توان توليدي را 93.6% افزايش مي‌دهد که رقم قابل توجهي است.

2- تحول در راهکارهاي خنک کنندگي:

Circu-Pipe Liquid؛ اين سيستم نخستين سيستم خنک کننده مجهز به دو لوله گردشي بر روي مادربرد است. انتقال لوله‌ها به خارج از سيستم به منظور جلوگيري از رخنه کردن مايعات برروي مادربرد صورت گرفته و هم‌چنين گردش اين لوله‌ها دو جهته است که باعث مي‌شود مدت زمان خنک کردن Northbridge افزايش پيدا کند. علاوه بر اين موارد کاربران به راحتي مي‌توانند سيستم خنک‌کننده خود را به سيستم خنک کننده آبي تبديل کنند. البته اين ويژگي در مادربردهاي جديد چندان به کار نمي‌رود و Circu-pipe 2 جايگزين آن شده است.

3- ترکيب خازن‌هاي با رسانايي بالا:

HI-C CAP خازن‌هاي برتري هستند که در مقابل تغييرات متناوب جريان بسيار مقاوم هستند. کار کردن با تمامي فرکانس‌ها يکي از برترين ويژگي‌هاي خازن‌هاي HI-C CAP است. هم‌چنين اين خازنها قابليت رساندن جريان کافي به تمامي قسمت‌هاي مادربرد، در حين کاهش مقاومت ظاهري را دارند.

4- خازن‌هاي جامد ژاپني:

شرکت MSI مادربردهاي خود را به منظور اطمينان از پايداري سيستم در زير بالاترين حجم بازخاني (loading) داده‌ها، مجهز به خازن‌هاي جامد کرده است تا در مقايسه با رقباي خود کيفيت بالاتر و پايداري بيش‌تر را به کاربران ارائه دهد. اين خازن ها جامد بوده و 100% ساخت ژاپن هستند.

5- طراحي کاربر يار:

در اين سيستم کاربران حرفه‌يي به راحتي مي‌توانند با دسترسي آسان به OverClocking بازده پردازشگر خود را به بالاترين حد ممکن برسانند تا از عملکرد بالاتري بهره ببرند. براي مثال با خريد يک پردازشگر متوسط از عملکرد بالاتري بهره مي‌برند ؛ با وجود اين سيستم با دسترسي آسان به OverClocking، از تنظيمات دشوار BIOSOC خدا حافظي کنيد و به سطح جديدي از عملکرد پردازنده برسيد.

6- کارت صوتي X-Fi Xtreme:

با استفاده از کارت صداي X-Fi Xtreme ،Surround مجازي را از طريق بلندگوهاي استريو موجود خود تجربه کنيد. اين کارت صدا با مجهز بودن به استاندارد Xtreme Fidelity صدايي صاف و شفاف را ارائه مي‌دهد تا تجربه متفاوت از صداي حقيقي و فراگير را از طريق کليه هدفون‌ها و اسپيکرهاي خود تجربه کنيد. با پشتيباني از Dolby Digital EX و کدينگ DTS-ES مي‌توانيد کامپيوتر خود را به يک سينماي خانگي مجازي تبديل کنيد.
برچسب‌ها: مادربرد   کارت صدا