تا 75 روز ديگر صورت مي گيرد بهره برداري از ايميل ملي فارسي - اخبار - اخبار

تا 75 روز ديگر صورت مي گيرد بهره برداري از ايميل ملي فارسي

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۷/۶ ۶:۴۴:۴۰ (990 بار خوانده شده)
پست الكترونيكي و نرم افزار روميزي چاپار با حضور قائم مقام دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني و جمعي از خبرنگاران اين حوزه معرفي شد.
سعيد سالاريان قائم مقام شوراي عالي اطلاع رساني همچنين در نشستي با خبرنگاران گفت: مدتي است بحث اي ميل ملي بر سر زبان هاست و اين شورا دو سالي است كه در بخش خصوصي پيگير اين برنامه است در اين راستا نسخه هاي مرتبط در اين باره را به سازمان هاي ذيربط هم چون سازمان فن آوري اطلاعات و كارگروه فاوا و ... ارائه كرديم كه به بررسي و نقد گذاشته شد.


وي افزود: مدت هاست پيگير هستيم تا سرويس پست الكترونيكي فارسي داشته باشيم و اين در حالي است كه دريافت نامه و ارسال پاسخ آن امري ضروري است.
سالاريان اشاره كرد: اگرچه سرويس هاي اي ميل عموما رايگان اند اما پايه دريافت سرويس هاي ديگر مي شوند؛ اما اگر بخواهيم از طريق بخش خصوصي سرويس اي ميل راه اندازي كنيم، ديده شده كه بنگاه هاي خصوصي رغبت زيادي در اين باره نشان ندادند و بعضا از نرم افزارهاي ويروس دار استفاده مي كنند.
وي درباره راه اندازي نرم افزار پست الكترونيكي چاپار گفت: قرار است اي ميل فارسي تا 75 روز آينده بهره برداري شود و هم چنين توجه شود كه محيط و برنامه هاي اين نرم افزارها كاملا فارسي بوده و براي كاربران فارسي زبان ارائه مي شود.
قائم مقام شوراي اطلاع رساني پيش بيني كرد كه راه اندازي اين سرويس براي يك ميليون كاربر باشد كه در فاز اول بدون هيچ محدوديتي كاربران مي توانند از آن استفاده كنند اما در فازهاي بعدي 5/1 ميليون نفر ديگر مي توانند از اين سرويس استفاده كنند.
به گفته او دبيرخانه شوراي اطلاع رساني انگيزه اصلي براي ارائه اين خدمت را سرويس دهي صرف ندانست بلكه حمايت ابتدايي و توليد دانش فني در اين حوزه را هدف اصلي در نظر گرفته است.
سالاريان در ادامه نام اين سرويس را سرويس پست الكترونيكي چاپار با نام «CHMAIL» معرفي كرد كه اين سرويس با پشتيباني بر خط و آموزش همراه است. هم چنين از مشخصات اين پست الكترونيكي اين است كه براي هر نفر يك گيگ در نظر گرفته شده است. تاكنون نيز هر فعاليت انجام شده توسط دبيرخانه در اين چند سال به صورت مشاركت عمومي درآمده است.
قائم مقام ششوراي اطلاع رساني هم چنين از تهيه اطلس عمومي جامع ايران خبر داد و گفت: در حال حاضر RFB اين اطلس با تشكيل كارگروه مشخص در دست است و كاربران براي ايجاد فعاليت هاي عمراني و كشوري مي توانند از آن استفاده كنند.


منبع: روزنامه کیهان