راه‌اندازی سرویس پیامک تلفن ثابت: نیمه دوم سال - مخابرات - اخبار

راه‌اندازی سرویس پیامک تلفن ثابت: نیمه دوم سال

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۲ ۶:۰۹:۲۴ (928 بار خوانده شده)
شرایط فنی لازم برای ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت فراهم شده و تعرفه ارایه این سرویس نیز به تصویب مراجع ذی‌صلاح رسیده است.


محمد روح الهی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این پروژه از سوی بخش خصوصی و شبکه مخابراتی از طرف شرکت مخابرات استان تهران، تأمین می‌شود. وی افزود: پایلوت این پروژه سال گذشته و با موفقیت در شرکت مخابرات استان تهران اجرا و هم اکنون امکان ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن ثابت، تلفن ثابت به تلفن همراه و از تلفن همراه به تلفن ثابت فراهم است.



گزارش ایتنا وی خاطر نشان کرد: سرویس پیام کوتاه در تلفن ثابت، از تمامی ویژگی‌های این سرویس در تلفن همراه برخوردار بوده و اعلام موفق یا ناموفق بودن ارسال و همچنین تکرار عملیات ارسال تا فرستادن پیام، از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

محمد روح الهی در خصوص تعرفه‌های ارایه این سرویس نیز گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن ثابت درون شهری یک پالس، معادل 7/44 ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعرفه ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن ثابت بین شهری و همچنین موبایل نیز معادل دو پالس و تعرفه استفاده از این سرویس در ارتباط با خارج از کشور معادل پنج پالس در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در خصوص اقدامات در دست اجرا برای ارایه این سرویس، تصریح کرد: در حال حاضر، «طرح قرارداد» میان شرکت مخابرات استان تهران و بخش خصوصی متقاضی ارایه این سرویس، در حال تدوین است که امیدواریم طی دو ماه آینده نهایی شود.

وی تأکید کرد: در صورت آماده شدن طرح قرارداد در مدت زمان پیش‌بینی شده، فراخوان انتخاب پیمانکار برای این سرویس تا پایان تابستان سال جاری، منتشر خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: پس از انتخاب پیمانکاران آغاز ارایه این سرویس، مدیریت مشترکان بر بخش خصوصی است و شرکت مخابرات نیز وظیفه نظارت بر کیفیت ارایه خدمات را به عهده خواهد داشت.