شبكه‌ي اضطراري تلفن همراه در كل كشور راه‌اندازي شد - مسابقات - اخبار

شبكه‌ي اضطراري تلفن همراه در كل كشور راه‌اندازي شد

دسته : مسابقات در تاريخ ۱۳۹۰/۷/۱۷ ۸:۵۱:۴۴ (867 بار خوانده شده)
ير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران از راه‌اندازي و فعال شدن شبكه اضطراري تلفن همراه در كل كشور خبر داد.

(ايسنا)، از راه‌اندازي و نهايي شدن شبكه اضطراري تلفن همراه در مواقع بحران براي كل كشور خبر داد و با بيان اين كه شبكه اضطراري در تلفن ثابت نيز آماده شده و مشكلي ندارد گفت: اين موضوع درشبكه تلفن ثابت در چند مرحله انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در ابتدا استان‌هايي به‌عنوان پايلوت انتخاب شده‌اند كه شبكه در آن‌ها راه‌اندازي شده است و در مرحله بعد در استان‌هاي ديگر نيز راه‌اندازي مي‌شود.

زارعيان با بيان اين‌كه شبكه اضطراري در كشور براي استفاده در مواقع بحران و حوادث غيرمترقبه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت: شبكه مذكور در مواقع بحران از جمله بروز بلاياي طبيعي همچون سيل، زلزله و طوفان آماده خدمت‌رساني است.

وي افزود: شبكه اضطراري از امنيت ويژه و متفاوتي نسبت به شبكه فعلي برخوردار است و تاكنون چندين بار از اين شبكه استفاده شده است.

او امنيت شبكه‌هاي ارتباطي اضطراري را بسيار بالا توصيف و تاكيد كرد: ‌اين شبكه از قابليت‌هاي بسياري برخوردار است و ظرفيت اين شبكه‌ها با توجه به شرايط، متغير خواهد بود.

به گزارش ايسنا مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران پيش از اين نيز در گفت‌وگو با ايسنا گفته بود: در گذشته سيستم‌هاي بي‌سيم و تلفن ثابت اضطراري براي مواقع بحران كاربرد داشت اما در حال حاضر با توجه به توسعه تلفن همراه، ضمن روش‌هاي قبلي از تلفن همراه نيز براي ارتباط‌رساني كمك گرفته شده است.
برچسب‌ها: تلفن همراه   شبکه   تلفن ثابت   پایلوت