49 میلیون هندی از رایانه قابل حمل استفاده می کنند - فن آوری اطلاعات - اخبار

49 میلیون هندی از رایانه قابل حمل استفاده می کنند

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۲ ۶:۳۲:۵۷ (896 بار خوانده شده)
اکنون 49 میلیون هندی از رایانه های قابل حمل بهره می‌گیرند و 9 میلیون روستایی هندی که به تازگی دارای خط تلفن و امکاناتی مانند برق شده اند، روزانه چندین ساعت از اینترنت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس به نقل از ایندیا دیلی ، استفاده از رایانه های قابل حمل یا همان لپ تاپ ها امروزه در میان کشورهای مختلف گسترش یافته و هند از کشورهایی به شمار می‌رود که افزایش قابل توجهی را در این بخش داشته است.
اکنون از هر 10 نفر هندی یک نفر یه اینترنت دسترسی دارد و 70 درصد این کاربران، علاقمند به بهره‌گیری از زبان هندی هستند و تنها 29 نفر از زبان انگلیسی در کار با اینترنت خود استفاده می کنند.
تعداد کاربران روستایی اینترنت در هند در سه سال متوالی از 3 به 9 و 12 درصد افزایش داشته است که به استناد شاخص های سازمان ارتباطات راه دور در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
در حال حاضر یک پنجم کاربران اینترنت در هند را زنان تشکیل می دهند که در استفاده از فناوری های نوین رقابتی سخت را با مردان آغاز کرده اند.
هند از جمله کشورهای قدرتمند در زمینه فناوری اطلاعات است اما به دلیل فقر و جمعیت زیادی که دارد هنوز نتوانسته به شاخص های توسعه در میان مردم برسد و به آمارهایی مانند چین در زمینه استفاده از اینترنت و تلفن همراه دست یابد.
در ایران نیز بین سالهای 84 و 85 بحث های خوبی در خصوص آشنایی روستاییان با فناوری اطلاعات شد و در یکی از روستاهای استان گلستان نیز پروژه مرکز فناوری اطلاعات روستایی آغاز شد.