شفاف‌سازی مناقصات IT، اولویت کاری کمیسیون سخت‌افزار - اخبار - اخبار

شفاف‌سازی مناقصات IT، اولویت کاری کمیسیون سخت‌افزار

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۲ ۶:۳۸:۰۹ (786 بار خوانده شده)
دبیرکمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص ضرورت انتخاب دبیر برای این کمیسیون گفت: اکثر شرکت‌های بزرگ و مطرح حوزه سخت‌افزارعضو این کمیسیون هستند.


بنابراین به منظور پیگیری مصوبات کمیسیون و تعامل مناسب‌تر آن با دستگاه‌های مرتبط با فعالیت های شرکت های سخت افزاری ضروری به نظر می رسید که یک نفربه عنوان دبیر کمیسیون مسوول انجام این هماهنگی باشد.



خمسه آشنا بودن با فعالیت‌های حوزه سخت‌افزار، داشتن چهره شناخته شده، داشتن قابلیت مناسب در ارتباط با سازمان‌های دولتی و شرکت‌های عضو، همچنین داشتن مقبولیت مناسب در میان شرکت‌ها و عضویت در کمیسیون را از فاکتورهای موثر در انتخاب دبیر دانست و با اشاره به برنامه‌های خود در کمیسیون سخت‌افزار گفت: از آنجا که دبیر کمیسیون متولی پیگیری و به نتیجه رساندن نتایج مصوبات است، بنده نیز با توجه به حضور 2 ساله‌ام در کمیسیون و اطلاع تقریبا دقیق از نظرات شرکت‌های سخت‌افزاری، موضوعات مهم را در یکی از جلسات کمیسیون در سه سرفصل ارایه نمودم که مورد قبول اکثریت اعضا قرار گرفت.

نکته مهم در این خصوص این است که کمیسیون باید به مسایل و موضوعاتی بپردازد که مبتلابه اکثر شرکت‌های سخت‌افزاری است و به همین دلیل این قبیل موضوعات در اولویت کاری کمیسیون قرار خواهند داشت. وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیسیون سخت‌افزار باید محل تجمع و همفکری کلیه شرکت‌های سخت‌افزاری در کشور مانند تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و به طور کلی همه فعالین صنف در این حوزه باشد.

بنابراین ضروری به نظر می‌رسد که نمایندگانی از همه گروه‌ها در کمیسیون حاضر باشند. دبیر کمیسیون سخت‌افزار سازمان با بیان اینکه موضوع شفاف‌سازی مناقصه‌های آی‌تی کشور یکی از موضوعات مورد توجه صنف است گفت: این موضوع به طور مستقیم با کسب‌وکار شرکت‌ها در ارتباط است و همچنین می‌تواند فواید غیرمستقیم برای مصرف‌کنندگان هم داشته باشد. بنابراین این موضوع به عنوان اولین دستور کار کمیسیون مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از این رو تصمیم داریم فراخوانی به منظور برگزاری نشستی با حضور شرکت‌های کامپیوتری اعلام کنیم تا بدین ترتیب در آن نشست مشکلات و نقطه نظرات را جمع‌آوری کرده و سپس با تعامل با دستگاه‌های دولتی مرتبط به نتایج مثبتی دست یابیم. خمسه تاریخ این فراخوان را هفته سوم خرداد ماه اعلام نمود و گفت: کمیسیون سخت‌افزار باید جایگاه کلیه شرکت‌های بزرگ و کلید گروه‌های ذی‌نفع باشد. امید است شاهد حضور فعال این شرکت‌ها در کمیسیون باشیم.

چرا که تنها با مشارکت مناسب امکان تحقق اهداف کلان وجود خواهد داشت. بنابراین از کلیه فعالین حوزه سخت‌افزار دعوت می‌کنیم تا درصورت علاقه‌مندی جهت حضور در جلسات کمیسیون به عنوان اعضای جدید اعلام آمادگی نمایند.