سرویس‌های پردازش ابری عمومی اوراکل رونمایی شد - آموزش الکترونیک - اخبار

سرویس‌های پردازش ابری عمومی اوراکل رونمایی شد

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۰/۷/۳۰ ۸:۱۴:۳۸ (1087 بار خوانده شده)
لري الیسون خاطرنشان کرد با به کارگیری استانداردهای موجود در این حوزه، مشتری‌ها می‌توانند به داده‌ها و برنامه‌های کاربردی خود به صورت سیار دسترسی یابند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

سرویس‌های پردازش ابری عمومی اوراکل موسوم به Oracle Public Cloud رسما رونمایی شد.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، کار‌شناسان احتمال موفقیت این سرویس‌ها را بسیار زیاد ارزیابی می‌کنند.
لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل، باز بودن و نیز سيار بودن داده‌ها را از جمله اهداف اصلی ارائه این سرویس‌ها معرفی کرد.

به گزارش سایت Enterprise Apps Today، کاربران با بهره‌گیری از این سرویس‌ها می‌توانند میان‌افزار اوراکل فیوژن(Oracle Fusion)، پایگاه داده و جاوای اوراکل را نیز مورد استفاده قرار دهند.

مجموعه اوراکل فیوژن شامل CRM، HR و یک سرویس جدید شبکه‌ای است که عملکردی مشابه Sales force Chatter دارد.

لری الیسون در مراسم معرفی این سرویس‌ها که در همایش OpenWorld صورت گرفت، اظهار داشت: تفاوت اصلی در این است که سرویس پردازش ابری ما بر پایه استانداردهای موجود بنا شده و با دیگر سرویس‌های ابری و مراکز داده کاملا سازگار است.

الیسون خاطرنشان کرد با به کارگیری استانداردهای موجود در این حوزه، مشتری‌ها می‌توانند به داده‌ها و برنامه‌های کاربردی خود به صورت سیار دسترسی یابند.

مدیر اوراکل همچنین با انتقاد از شرکت Sales force. com به دلیل عدم استفاده از استانداردهای رایج در سرویس‌های ابری خود، گفت تمام قابلیت‌های عمومی سرویس پردازش ابری اوراکل بر پایه سیستم‌های مدیریتی بر‌تر این شرکت از جمله Exalogic و Exadata ساخته شده است.

از سوی دیگر آمیت زاوری، یکی از مدیران ارشد اوراکل، یکپارچگی جاوا و سرویس‌های پایگاه داده در Oracle Public Cloudرا به عنوان یکی از قابلیت‌های اصلی این محصولات به شمار آورد.

وی همچنین با اشاره به ادغام شدن محیط‌های توسعه جاوا از جمله محیط برنامه‌نویسی مجتمع اکلیپس (Eclipse) و چارچوب پلتفرم برنامه‌های رومیزی جاوا موسوم به نت بینز (NetBeans) در سرویس‌های ابری عمومی اوراکل، این امر را راهی برای سهولت استفاده از برنامه‌های کاربردی دانست.

بر پایه این گزارش، واکنش‌های اولیه کار‌شناسان به سرویس جدید اوراکل مثبت بوده است.

برخی صاحب‌نظران معتقدند قابلیت‌های به کار رفته در این سرویس‌ها از یک سو باعث پیوستن سازمان‌های بزرگ و برخی کسب و کارهای کوچک و متوسط به جرگه مشتریان اوراکل می‌شود و از سوی دیگر شرایط را برای Sales force. com، رقیب دیرینه اوراکل دشوارتر می‌كند.
برچسب‌ها: جاوا   اوراکل   پردازش ابری