آخرين وضعيت تلفن ثابت اعتباري* تعرفه‌ي تلفن ثابت اعتباري 1.5 برابر مکالمات تلفن ثابت فعلي - اخبار - اخبار

آخرين وضعيت تلفن ثابت اعتباري* تعرفه‌ي تلفن ثابت اعتباري 1.5 برابر مکالمات تلفن ثابت فعلي

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۸/۱ ۱۱:۱۴:۰۶ (998 بار خوانده شده)
مشتركان با استفاده از سرويس تلفن‌هاي ثابت اعتباري مي‌توانند با توجه به نياز خود، ميزان مصرف تلفن را از قبل مشخص و از افزايش کارکرد بي‌رويه و ناخواسته جلوگيري کنند، هم‌چنين مي‌توانند قبل از آغاز هر دوره با مراجعه به يکي از دفاتر خدمات ارتباطي با تعيين و پرداخت کارکرد تلفن خود در طول دوره از افزايش مصرف جلوگيري كنند، چراکه با پايان اعتبار پرداخت شده، پس از تماس و اطلاع به مشترک، تلفن خود به خود، قطع خواهد شد.

(ايسنا)، چندي پيش مدير عامل شرکت مخابرات ايران، از واگذاري تلفن ثابت اعتباري در سطح وسيع، تا پايان سال يا اوايل سال آينده خبر داد.

به عقيده‌ي كارشناسان اين سرويس بايد به سرويس‌هاي تلفن ثابت افزوده مي‌شد كه همراه با سرويس‌هاي مكالمه‌ي رايگان، نظرسنجي، شبكه‌ي خصوصي مجازي،‌ مشاوره‌ي تلفني، مكالمه‌ي انبوه، شماره‌ي اختصاصي و سرويس شماره فراگير هشت سرويس شبكه‌ي هوشمند هستند.

فرد در كارت‌هاي تلفن ثابت اعتباري مي‌تواند هويت خود را حفظ و كارتش را در صورت اتمام، شارژ و يا هويت جديدي احراز كند؛ متقاضيان استفاده از اين سرويس هم مي‌توانند با خريداري كارت شارژ از مراكزي كه كارت شارژ سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه را به فروش مي‌رسانند، نسبت به خريد آن‌ اقدام كنند.

به گفته مدير عامل شركت مخابرات ايران، تلفن ثابت اعتباري در برخي استان‌ها از جمله قزوين و بوشهر برقرار شده است و هم‌چنين ارتباطات (GSM) روستايي يا شبکه بي‌سيم روستايي نيز به صورت اعتباري شده است.

فيضي هم‌چنين در گفت‌و‌گو با ايسنا درباره آخرين وضعيت طرح تلفن ثابت اعتباري اظهار كرده بود: اين طرح تصويب و در کل کشور به تمامي شرکت‌هاي مخابراتي ابلاغ شده است و در هر استاني که امکان واگذاري اين سرويس وجود داشته باشد، واگذاري آن بلامانع است.

به گفته او هزينه اوليه وصل تلفن ثابت اعتباري 10 هزار تومان درنظر گرفته شده اما تعرفه مکالمات آن يك و نيم برابر تعرفه مکالمات تلفن ثابت فعلي است.

وي يادآور شد: بيش‌تر تجهيزات مورد نياز براي اين سرويس توليد داخل كشور بوده و تنها يكسري از آن‌ها بايد از خارج از كشور وارد شوند.

اين سرويس تفاوتي با تلفن ثابت ندارد و فقط به عنوان يكي از سرويس‌هاي جديد محسوب مي‌شود و متقاضيان به ميزان شارژ خريداري شده، مصرف مي‌كنند و صورت‌حساب براي آن‌ها ارسال نمي‌شود.

البته سرويس‌دهي كارت‌هاي تلفن اعتباري با نصب تجهيزاتي امكان‌پذير خواهد بود كه استفاده از اين تجهيزات در نقاط كم مصرف چون روستاها و شهرهاي كوچك اقتصادي نيست.

به گفته مدير عامل شركت مخابرات استان تهران، ‌اين كارت‌ها را مي‌توان از مراكز و دفاتر خدمات ارتباطي و تمام اماكن مجاز فروش كارت تلفن خريداري كرد.

در هر حال با استفاده از اين سيستم، مشترکان پرمصرف نيز مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي و خريد اعتبار و پرداخت آن، توسط سيستم بانکي از قبل، هزينه‌هاي کارکرد تلفن خود را به صورت يک‌ماهه، دو ماهه و سه ماهه تامين کرده و ديگر نگران دير رسيدن و يا نرسيدن قبوض تلفن خود و قطع آن نباشند.

اين سيستم قادر است به صورت روزانه ريز مکالمات و هم‌چنين ميزان بدهي مشترکين را مشخص و ارائه کند و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي و يا سامانه 1818 از آخرين کارکرد تلفن خود در همان روز، مطلع شده و درصورت تمايل نسبت به پرداخت آن اقدام كنند.

به گزارش ايسنا يكي ديگر از ويژگي‌هاي سرويس كارت اعتباري اين است كه شخص مي‌تواند با هزينه‌ي كم‌تر ارتباط بين‌المللي نيز داشته باشد؛ در واقع در اين سرويس كه به معناي اختصاص يك كارت رمزدار و يا شماره رمز به مشترك است، افراد مي‌توانند با اين شماره رمز از هر دستگاه تلفن كه در دسترس باشد، مكالمات خود را به مقصد شهري، بين‌شهري، بين‌المللي و تلفن همراه برقرار كنند و هزينه‌ي مكالمات از اعتبار كارت كسر مي‌شود.

راه‌اندازي سرويس كارت اعتباري به‌عنوان يكي از خدمات شبكه‌ي هوشمند است كه از نظر عملياتي همانند كارت‌هاي تلفن همگاني هوشمند بوده و افراد به جاي يك كارت تلفن همگاني، كارتي با يك شماره‌ي اشتراك دارند كه مي‌توانند با كاربرد كد يا شماره‌ي مشخص آن از هر تلفني استفاده كنند و با وارد كردن كد مخصوص از تلفن به عنوان يك تلفن همگاني استفاده كرده و با هر نقطه‌اي تماس بگيرند.