مدیر یک شرکت اینترنتی: مشکل قطعی‌های اینترنت کشور نبود پهنای باند کافی است - اینترنت - اخبار

مدیر یک شرکت اینترنتی: مشکل قطعی‌های اینترنت کشور نبود پهنای باند کافی است

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۲ ۶:۴۱:۴۷ (903 بار خوانده شده)
میزان عرضه‌ی‌ پهنای باند اینترنت در کشور کم‌تر از میزان مصرف است به طوری که به دلیل نبود پهنای باند کافی شاهد قطعی‌های بسیاری می‌شویم.

سید نعمت‌رضا نشاط - مدیر یک شرکت اینترنتی - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: ‌کاهش قیمت تمام شده‌ی مخابرات به میزان گرفتن پهنای باند در کشور از کشورهای دیگر نیاز دارد همچنین ارایه‌ی آن توسط زیرساخت نیز با قیمت پایین‌تر صورت می‌گیرد.

او با اشاره به معضل بزرگ نبود پهنای باند تاکید کرد: با وجود مبالغ پرداختی چندین شرکت ICP در طول ماه‌های اخیر به منظور ارتقای پهنای باند، پهنای باند کافی هنوز به شرکت‌ها ارایه نشده است.

به گفته‌ی نشاط تامین پهنای باند کافی، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و مورد استفاده و تمایل کاربران و دانشجویان و در جهت پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی موثر است.

او میزان مصرف اینترنت را بالاتر از میزان عرضه دانست و گفت: در صورت قطعی پهنای باند، به شدت دچار افت کیفیت می‌شویم.

این مدیر شرکت اینترنتی پهنای باند را عاملی برای رشد توسعه صنایع IT دانست و تاکید کرد: دسترسی به پهنای باند نباید قطع شود اما معمولا شاهد قطعی آن هستیم.

نشاط درباره‌ی هزینه‌ی دسترسی به دیتا تصریح کرد: وقتی دسترسی با پهنای باند به اینترنت در زیرساخت کشور وجود ندارد صحبت راجع به هزینه‌ی آن بی معناست.

به گفته‌ی او سرعت ارتباطی گرفته شده توسط کاربر به دو عامل،‌ کیفیت ارتباط کاربر تا شرکت تامین کننده و میزان پهنای باند اختصاص داده شده و به هر کاربر نیاز دارد.

این کارشناس قطعی‌های اینترنتی را کافی نبودن میزان پهنای باند روی زیرساخت دانست و گفت: زیرساخت‌های کشور سالم است اما مشکل قطعی اینترنتی نبود پهنای باند کافی است.