کتاب‌های درسی، سی‌دی می‌شوند - آموزش الکترونیک - اخبار

کتاب‌های درسی، سی‌دی می‌شوند

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۲ ۷:۰۴:۲۹ (812 بار خوانده شده)
معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، از سی‌دی شدن 136 کتاب درسی معادل 7/14 درصد 922 عنوان کتاب درسی کشور، طبق آخرین تولیدات کشوری و همچنین توزیع آن‌ها به همراه کتب درسی در سال تحصیلی 88 ـ 87 خبر داد.


حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، یادآورشد: 125 نرم افزار از 136 نرم افزاری که در سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان عرضه می‌شود، تولیدی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و 11 نرم افزار نیز تولیدی جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان است که امسال به شبکه تولید می‌پیوندد.

وی با بیان این که از مجموع کتاب‌هایی که امسال همراه با سی دی در سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان ارائه می‌شود ، 36 عنوان‌ آن تولیدی سال جاری است، ریاضی اول متوسطه، جغرافیای متوسطه، زبان انگلیسی متوسطه و آشنایی با کامپیوتر سال سوم نظری را از عمده این کتب برشمرد.

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در مورد نحوه ارائه نرم افزارهای تولیدی، تصریح کرد: همه نرم افزارهای تولیدی به انضمام کتب درسی به دانش‌آموزان عرضه می‌شوند و هیچ مدرسه‌ای مجاز به ارائه سی‌دی تنها، بدون خود کتاب درسی به دانش‌آموزان نیست، زیرا این اقدام موجب تحقیر دانش‌آموزان در بسیاری مناطقی که دسترسی به کامپیوتر ندارند، می‌شود.

وی با اعلام این که نرم افزارهای تولیدی در شهریور ماه به همه مدارس کشور ارسال می‌شود، تاکید کرد: هیچ قفلی بر روی نرم افزارها قرار داده نمی‌شود، بدین مفهوم که نرم افزارها در اختیار مدارس گذاشته می‌شود و هر مدرسه‌ای نیز با صلاح‌دید، مجاز به تکثیر نرم افزارها به صورت رایگان و با دریافت هزینه حداکثر 100 تومانی به ازای هر سی دی از دانش‌آموزان است.

کفاش همچنین با تاکید بر این که دانش‌آموزان نباید نسبت به استفاده از نرم افزارهای کتب درسی الزام داشته باشند، اعلام کرد: البته امسال به صورت آزمایشی، تنها چند عنوان کتاب در مناطقی که دانش‌آموزان توانایی تجهیز شدن به سیستم رایانه ای دارند، به صورت سی دی صرف عرضه می‌شود، تا در صورت مثبت ارزیابی شدن نتایج، این اقدام تنها در مناطقی که دانش‌آموزان توانایی خرید نرم افزار و استفاده از سیستم رایانه ای را دارند، در دستور کار قرار گیرد.