سیستم عامل webOS متن باز می‌شود - فن آوری اطلاعات - اخبار

سیستم عامل webOS متن باز می‌شود

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۹/۲۰ ۱۱:۳۹:۰۲ (1129 بار خوانده شده)
شرکت اچ پی می گوید تصمیم گرفته تا سیستم عامل خود برای گوشی های هوشمند موسوم به webOS را به صورت یک پلاتفورم متن باز درآورد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، webOS بر خلاف دیگر سیستم عامل های طراحی شده برای گوشی های هوشمند با استقبال چندانی مواجه نشده و حتی چندی قبل اعلام شد شرکت اچ پی قصد دارد واحد طراحی این سیستم عامل را به فروش برساند.
اچ پی می گوید تعدادی تبلت و گوشی هوشمند مجهز به این سیستم عامل را در اختیار برنامه نویسان و متخصصان ثالث قرار می دهد تا آنها با تغییر و به روزرسانی webOS سیستم عامل های تازه ای برای گوشی های هوشمند طراحی و عرضه کنند.
این شرکت در کنار تبدیل webOS به یک سیستم عامل متن باز درصدد عرضه برنامه کاربردی تازه ای به نام ENYO است که به روزرسانی و اعمال تغییر در webOS متن باز شده را تسهیل می کند.
کارشناسان می گویند شرکت اچ پی امیدوار است با اعمال این راهبرد webOS را از بن بست خارج کند و جانی تازه به این سیستم عامل مهجور ببخشد.
تلاش برای افزایش سازگاری webOS با سخت افزارهای نوین هم از جمله برنامه های آینده اچ پی است. هم اکنون آندروید و iOS برترین سیستم عامل های همراه هوشمند در جهان محسوب می شوند.
برچسب‌ها: سیستم عامل   اچ تی سی   Webos