نگاهي به بازار پاييزي تبلت - اخبار - اخبار

نگاهي به بازار پاييزي تبلت

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۹/۲۸ ۹:۴۵:۳۹ (1044 بار خوانده شده)
اگر به فناوري‌هاي جديد اطلاعات و ارتباطات علاقه‌مند هستيد و هر روز اخبار جديدترين تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را دنبال مي‌كنيد، حتما شاهد رشد روزافزون اين اطلاعات بوده‌ايد و مي‌دانيد كه تكنولوژي‌ها به سمت كوچك‌تر شدن دستگاه‌ها و سريع‌تر شدن ارتباطات پيش مي‌روند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

(ايسنا)، اين روزها مردم تمام كشورهاي جهان اعم از توسعه‌يافته و يا در حال توسعه خيلي سريع به جديدترين وسايل ارتباطي و تكنولوژي‌ها دسترسي پيدا مي‌كنند و براي باخبرتر بودن و يا به روز بودن اطلاعات، هر از چندگاهي نسبت به تعويض و ارتقاي رايانه و يا گوشي‌هاي خود اقدام مي‌كنند و تمايل دارند از آخرين تغييرات و به‌روزرساني‌ها در حوزه فناوري مثل تبلت و يا گوشي هوشمند مطلع شوند.

* تبلت اسليت سري 7 سامسونگ با پردازنده اينتل

يكي از اين فناوري‌ها، تبلت اسليت سري 7 سامسونگ، يك رايانه لمسي قدرتمند با ويندوز 7 همراه با يك رابط كاربري انتخابي مشابه ويندوز 8 است.

اما تايپ كردن برروي صفحه‌نمايش اين تبلت، كاري مشكل و موجب دردسر است و عملا به وجود يك كي‌بورد جداگانه براي اين تبلت نياز است.

با اين وجود، اسليت 700T سري 7 سامسونگ كه بسيار شبيه به لپ‌تاپ عمل مي‌كند، سريع‌ترين تبلت ويندوز 7 و داراي لوازم جانبي انتخابي است اما كاربر به دليل روش نامناسب تايپ برروي صفحه آن به مشكل برمي‌خورد.

در هر حال اسليت 700T سري 7 همانند Asus EP121 داراي پردازنده اينتل است كه آن را نسبت به تبلت‌هاي كم‌قدرت با پردازنده قديمي‌تر اينتل، دستگاهي كاراتر ساخته است.

* تبلت 229 دلاري Iconia

شركت بست باي هم اخيرا تبلت 10 اينچي Iconia را با قيمت 229.99 دلار عرضه كرد.

اين محصول داراي يك پردازنده دوهسته‌يي يك گيگاهرتزي، حافظه 8 گيگابايتي، صفحه‌نمايش 10.1 اينچي و سيستم عامل آندرويد 3.2 است. همچنين داراي دو دوربين در قسمت عقب (5 مگاپيكسل) و قسمت جلو، بلوتوث، جي پي اس و خروجي HDMI است.

قابليت حمل اين تبلت كه وزني معادل 1.7 پوند (771 گرم) و ضخامتي نيم اينچي دارد، نسبت به يك لپ‌تاپ و حتي يك نوت‌بوك، آسان‌تر است.

*آغاز پيش فروش تبلت ترنسفورمر ايسوس

تاريخ عرضه تبلت ترنسفورمر Prime ايسوس هنوز مشخص نيست، اما اين تبلت 10.1 اينچي در حال حاضر پيش‌فروش مي‌شود.

شركت ايسوس از سايت asustablets.us كه به آمازون، B&H، بست باي، گيم استاپ و Tiger Direct لينك است، رونمايي و اعلام كرد كه تبلت ترنسفورمر Prime در آمريكا از طريق اين سايت‌ها و هم‌چنين سايت‌هاي Future Shop و NCIX كانادا پيش‌فروش مي‌شود.

اين تبلت كه قيمت آن با 32 گيگابايت حافظه داخلي 499 دلار و با حافظه 64 گيگابايتي 599 دلار است، داراي صفحه‌نمايش 10.1 اينچي با رزولوشن 1280 در 800 پيكسل، يك گيگابايت رم، يك دوربين 8 مگاپيكسلي با فلاش LED و يك دوربين 1.3 مگاپيكسلي در قسمت جلو است.

اين تبلت داراي ورودي رابط چندرسانه‌يي اچ ‌دي ام ‌آي براي اتصال به يك تلويزيون اچ‌ دي (HDTV) و يك كارت حافظه ميكرو اس دي براي حافظه اضافي و پردازنده چهار هسته‌يي انويديا تگرا3 است.

بنا بر اعلام ايسوس، تبلت ترنسفورمر Prime جزو نخستين تبلت‌هايي است كه سيستم عامل آندرويد آيس كريم سندويچ جديد گوگل را اجرا مي‌كند.

* آمازون، دومين قدرت بزرگ بازار تبلت جهان

بر اساس نتايج يک بررسي، انتظار مي‌رود شرکت آمازون به زودي و پس از اپل به دومين قدرت در بازار پررونق تبلت جهان تبديل ‌شود و دليل چنين انتظاري، تقاضاي بالا براي محصولات جديد شرکت آمازون به ويژه تبلت کيندل فاير اعلام شده است.

طبق نظرسنجي هاي انجام شده ، 65 درصد از خريداران تبلت قصد دارند تا در آينده تبلت آي‌پد اپل را خريداري کنند و اين از قدرت و جايگاه بالاي شرکت اپل در بازار تبلت جهان حكايت دارد.

در همين حال 22 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي عنوان کردند که خريد تبلت کيندل فاير محصول شرکت آمازون را در برنامه‌هاي خود گنجانده‌اند.

* آشنايي با رقباي جديد تبلت آي‌پد

تقريبا از هر پنج نفر، يك نفر در نظر دارد كه يك آي‌پد خريداري كند اما در حال حاضر دو تبلت جديد به‌عنوان رقيب جدي آي‌پد به بازار تبلت وارد شده‌اند.

آمازون نيز كه داراي خط توليد موفقي از كتابخوان‌هاي الكترونيكي است، نخستين تبلت خود با نام كيندل فاير را با هياهوي بسيار رونمايي كرد. اما آي‌پد اپل، هنوز هم تبلتي است كه دوسوم بازار فروش تبلت را به خود اختصاص داده است.

بنا بر اعلام Consumer Reports، قيمت كيندل فاير و نوك نسبت به آي‌پد بسيار پايين‌تر است، اما در عين حال داراي قابليت‌هاي محدود و صفحه نمايشي تقريبا سه اينچ كوچك‌تر از صفحه‌نمايش آي‌پد هستند.

طبق بررسي‌هاي Consumer Reports تا به حال تبلت‌هاي با قيمت پايين چندان قابل توجه نبوده‌اند، اما اين دو تبلت جديد نخستين مدل‌هايي هستند كه مي‌توانند در جايگاه رقباي جدي آي‌پد قرار بگيرند.

* پيشرفت كيندل فاير به‌سوي جايگاه دوم

بر اساس تحقيقات جديد، كيندل فاير آمازون به سوي جايگاه دوم در تبلت‌ها پيش از آي‌پد اپل پيش مي‌رود.اطلاعات جديد بيانگر اين است كه كيندل فاير آمازون در اين بازار به جايگاه دوم مي‌رسد.

در نظرسنجي كه اين شركت در ماه نوامبر از 3043 مشتري در آمريكاي شمالي به عمل آورد، 2 درصد مدعي شدند كه در حال حاضر كيندل فاير را پيش خريد كرده‌اند، حدود 5 درصد اظهار كردند كه به احتمال زياد اين تبلت را خريداري مي‌كنند و 12 درصد ديگر براي خريد آن تمايل نشان دادند.

* زيان آمازون از فروش تبلت کيندل فاير

يک شرکت تحقيقاتي مدعي شد که آمازون تبلت جديد خود را زير قيمت و با 2.7 دلار ضرر به فروش مي‌رساند.

شرکت IHS اعلام کرد که تبلت جديد شرکت آمازون با نام کيندل فاير که از چند روز پيش توزيع آن آغاز شده است با هزينه 201.70 دلاري براي آمازون ساخته مي‌شود و اين در حالي است که اين محصول با بهاي 199 دلار به فروش مي‌رود.

به اعتقاد اين شرکت، آمازون دست کم در شروع فروش تبلت جديدش آن را با بهاي کمتر و با ضرر به مشتريان عرضه مي‌کند و اين شرکت اميدوار است تا اين ضرر را با فروش کتاب‌ها و فيلم‌ها براي اين تبلت جديد جبران کند.

* آغاز فعاليت گيم‌استاپ براي فروش تبلت

شركت گيم استاپ، فروشنده بازي‌هاي ويديويي در نظر دارد فروش رايانه‌هايي به سبك تبلت را به عنوان بخشي از تلاش براي گسترش عرضه دستگاه‌هاي بازي آغاز كند.

اين شركت قصد دارد فروش تبلت‌هاي مبتني بر سيستم عامل آندرويد تلفن همراه شركت گوگل را روز جمعه در طول فصل تعطيلات و در 200 فروشگاه خود در آمريكا عرضه كند.

* فروش تبلت آندرويدي جديد با قيمت 200 دلار

شركت ويو سونيك، تبلت ويوپد 7e آندرويد 2.3 (كينگربرد) را رونمايي كرده كه اواخر اكتبر با قيمت 199.99 دلار در آمريكاي شمالي به فروش خواهد رسيد.

ويوپد 7e داراي صفحه نمايش 7 اينچي با رزولوشن 800 در 600 پيكسل، يك رابط كاربري با هولوگرافي سه بعدي، يك پردازنده يك گيگاهرتزي، حافظه 4 گيگابايتي، يك ميكرو رابط چندرسانه‌يي اچ‌دي، يك دوربين 3 مگاپيكسلي، يك دوربين 0.3 مگاپيكسلي در قسمت جلو و يك محل كارت حافظه ميكرو SD براي افزودن حافظه اضافي تا ميزان 32 گيگابايت است.

*عرضه‌ي تبلت جديد ايسوس با پلت فرم گوگل

به گفته رييس شركت رايانه‌يي ايسوس، اين شركت در انتظار رونمايي از يك تبلت جديد با اتخاذ آخرين پلت فرم آيس كريم سندويچ شركت گوگل در سال جاري است.

اين تبلت جديد كه نسل بعدي تبلت ترانسفرمر اين شركت و داراي يك صفحه كليد جداشدني است، در 9 نوامبر رونمايي خواهد شد.

* رونمايي نرم‌افزار جديد تلفن و تبلت بلك بري

شركت ريسرچ اين موشن، سيستم عامل جديدي را رونمايي كرد تا بتواند توجه‌هاي معطوف به آيفون و تلفن‌هاي آندرويد را به سمت خود جلب كند.

اين سيستم جديد موسوم به BBX عناصر بلك بري را با سيستم عامل QNX كه پيش از اين توسط اين شركت رونمايي شده بود، براي تلفن‌ها و تبلت‌ها تركيب مي‌كند.

اين شركت هم‌چنين توليدكنندگان نرم‌افزار را قادر مي‌كند تا برنامه‌هاي كاربردي پيشرفته‌تر و پوياتري را براي اين دستگاه‌ها ايجاد كنند.

* نخستين تبلت ساخت ليتواني به بازار روانه شد

شرکت رايانه‌يي آکمه ليتواني نخستين تبلت ساخت خود را به بازار عرضه کرد.

در اين ميان مدير شرکت آکمه گفت كه بازار داغ تبلت‌ها در جهان و تقاضاها براي اين محصول کاربردي، باعث شد تا توليد نخستين تبلت را در ليتواني آغاز کنيم.

اين تبلت هفت اينچي اندرويدي، داراي پردازنده يک گيگاهرتزي، حافظه 4 گيگابايتي با قابليت افزايش تا 32 گيگابايت است. هم‌چنين با داشتن دوربين، ورودي يو اس بي از تمامي فرمت‌هاي صوتي و تصويري پشتيباني مي‌کند.

اين تبلت هم‌اکنون با قيمت 190 يورو در بيش از 25 کشور اروپايي عرضه شده است و قيمت پايين، عمر بالاي باتري، پشتيباني از زبان‌هاي منطقه بالتيک و اسکانديناوي و جايگزيني دستگاه جديد درصورت بروز هر مشکلي در مدت يک‌سال از مزيت‌هاي اين تبلت جديد است.

* بيش از 250 هزار سفارش خريد تبلت طي پنج روز

بر اساس گزارش‌هاي اعلام شده، كم‌تر از يك هفته پس از رونمايي تبلت كيندل فاير و بيش از يك ماه قبل از فروش رسمي آن، سفارش خريد آن بسيار زياد بوده است.

آمازون بيش از 250 هزار سفارش براي خريد اين تبلت 199 دلاري را پنج روز پس از رونمايي آن دريافت كرده است.

در مقابل، حدود 2.5 ميليون تبلت آي‌پد 2 در ماه اول رونمايي آن به فروش رفت، در حالي كه شركت ريسرچ اين موشن، فروش تنها 250 هزار تبلت بلك بري را در ماه اول مديريت كرده بود.

اگرچه اين تبلت 7 اينچي از حيث قابليت‌ها با آي‌پد اپل قابل قياس نيست اما مقايسه اين آمار و ارقام اين مطلب را نمايان مي‌سازد كه اگر اين سفارش‌ها به سرعت ادامه پيدا كند، كيندل فاير به موفقيت بزرگي مي‌رسد.

* آمازون تبلت 10 اينچي عرضه مي‌كند

پس از اينكه آمازون تبلت 7 اينچي كيندل فاير را با قيمت 199 دلار رونمايي كرد و تنها در روز اول عرضه 95 هزار دستگاه از آن به فروش رفت، خبرها حاكي است كه اين شركت نسل دوم تبلت‌هايش را با صفحه نمايش 10.1 اينچي در اوايل سال آتي ميلادي عرضه مي‌كند.

پيش از عرضه كيندل فاير 7 اينچي و اندرويدي، گفته مي‌شد اين شركت درصدد است يك تبلت بزرگ‌تر و بهتر در اوايل 2012 عرضه كند و كيندل فاير آغاز آتشين آمازون براي شكست دادن آي‌پد است.

عرضه تبلت 199 دلاري كيندل فاير از سوي آمازون معادلات بازار پرسود تبلت را به هم مي‌ريزد و پيش‌بيني مي‌شود اپل و شركت‌هاي ديگر مانند بلك بري قيمت تبلت‌هاي خود را كاهش دهند.

شركت آمازون روز چهارشنبه در نيويورك، كيندل فاير (Kindle Fire) را رونمايي كرد كه داراي يك صفحه نمايش هفت اينچي رنگي و سيستم عامل اندرويد است و پيش‌بيني مي‌شود رقيبي سرسخت براي آي‌پد 2 ساخت شركت اپل باشد.

كيندل فاير شبيه تبلت پلي‌بوك بلك بري است، زيرا هر دو داراي طراحان مشتركي هستند. پيش‌بيني‌هاي جديد حاكي است كه تبلت آمازون در سه ماهه اول عرضه بين 3 تا 5 ميليون دستگاه فروش خواهد داشت.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
برچسب‌ها: اپل   تبلت   آمازون   کیندل