مسوول ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي اعلام كرد: پايان آذرماه؛ آخرين مهلت اصلاح اطلاعات پايگاه‌هاي اينترنتي - اخبار - اخبار

مسوول ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي اعلام كرد: پايان آذرماه؛ آخرين مهلت اصلاح اطلاعات پايگاه‌هاي اينترنتي

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۹/۳۰ ۵:۲۳:۲۵ (856 بار خوانده شده)
پايگاه‌هاي اينترنتي که اطلاعات ثبت شده آن‌ها در پايگاه "ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ايراني" صحيح نيست تا پايان آذرماه فرصت دارند اطلاعات خود را در اين سامانه اصلاح کنند و اين مهلت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.

محمدصادق افراسيابي - مسوول ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي و خبرگزاري‌هاي غيردولتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ايسنا با بيان امتيازات ويژه پايگاه‌هاي اينترنتي ثبت شده در تارنماي samandehi.ir اظهار كرد: صدور مجوز فعاليت، ايجاد امكان استفاده از تسهيلات بيمه خبرنگاران و هنرمندان براي پايگاه‌هاي داراي مجوز رسانه برخط و ثبت به عنوان موسسه غيرتجاري از مزاياي ثبت در تارنماي ساماندهي و اخذ شناسنامه توسط مديران مسوول پايگاه‌هاي اينترنتي و خبرگزاري‌هاي غيردولتي است.

نماينده معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه رايانه‌يي تاكيد كرد: بر اساس هماهنگي انجام شده با دبيرخانه کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، تارنماهايي که اطلاعات آن‌ها در پايگاه Samandehi.ir صحيح نيست در صورتي که تا پايان آذرماه نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نکنند از تارنماي ساماندهي حذف خواهند شد.

وي با بيان اينکه ثبت در سايت ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ايراني فرآيندي هوشمند و بدون دخالت نيروي انساني صرفا با هدف اطلاع از هويت پايگاه‌هاي اينترنتي است، تصريح کرد: ثبت در ساماندهي به معناي داشتن مجوز فعاليت از وزارت ارشاد نيست و پايگاه‌هاي ثبت شده در تارنماي ساماندهي براي تعامل با ساير ادارات و نهادها نيازمند اخذ مجوز فعاليت رسانه برخط هستند.

افراسيابي خاطر‌نشان کرد: موضوع اعطاي مجوز فعاليت به پايگاه‌هاي اينترنتي داراي محتواي سالم در سال گذشته به تصويب هيات دولت رسيد و تارنماهاي علاقه‌مند به دريافت مجوز فعاليت مي‌توانند از طريق مراجعه به پيوند اخذ مجوز رسانه بر‌خط در تارنماي ساماندهي، تمام اقدامات لازم را از طريق اين سامانه پيگيري کنند.

او ادامه داد: زماني که مدارک آن‌ها تکميل و صلاحيت عمومي و تخصصي افراد توسط نهادهاي ذي‌ربط تاييد شد، مي‌توانند با مراجعه به اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي مجوز فعاليت خود را دريافت کنند.

افراسيابي افزود: تا‌کنون حدود هزار نفر از خبرنگاران پايگاه‌هاي خبري داراي مجوز رسانه برخط جهت استفاده از تسهيلات بيمه خبرنگاري به صندوق حمايت از خبرنگاران و هنرمندان معرفي شده و 500 نفر تحت پوشش اين بيمه قرار گرفته‌اند.

وي افزود: براي خبرنگاران پايگاه‌هاي اينترنتي و خبرگزاري‌هاي غيردولتي كه متقاضي كارت خبرنگاري هستند و بر اساس تعريف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبرنگار محسوب مي‌شوند، كارت خبرنگاري صادر خواهد شد تا بتوانند به بهترين نحو در انجام وظايف رسانه‌يي خود موفق باشند.

وي با اشاره به الحاقيه قانون مطبوعات در سال 1388 يادآور شد: بر اساس الحاقيه قانون مطبوعات و با توجه به آيين‌نامه پيشنهادي نحوه صدور مجوز خبرگزاري‌ها و نشريات الکترونيکي در صورت تصويب هيات دولت، به‌زودي پايگاه‌هاي خبري مشمول قانون مطبوعات شده و از تسهيلات مربوط به خبرگزاري‌ها و مطبوعات برخوردار مي‌شوند.