برنامه‌ پذيرش پسوند‌هاي جديد اينترنتي اعلام شد - اینترنت - اخبار

برنامه‌ پذيرش پسوند‌هاي جديد اينترنتي اعلام شد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۹ ۵:۲۶:۰۰ (1078 بار خوانده شده)
مهم‌ترين فعاليت جاري در موسسه آيكان، فرآيند پذيرش درخواست‌هاي ثبت دامنه‌هاي مرتبه بالاي جديد است و اين سومين بار است كه در تاريخ اينترنت چنين واقعه‌اي به جريان يافته است و پس از 9 سال آيكان بدون هيچ محدوديتي به پذيرش درخواست‌هاي ايجاد پسوند‌هاي جديد اينترنتي اقدام كرده است.

(ايسنا)، پيش‌بيني مي‌شود كه در دور جديد، درخواست ثبت بيش از 500 پسوند عمومي و جغرافيايي و 100 پسوند تجاري به آيكان ارائه شود.

اين موضوع براي همه كشور‌ها از اهميت خاصي برخوردار است، چراكه با ورود دامنه‌هاي بين‌المللي (IDNs) به عرصه‌ي اينترنت موضوع پيچيدگي خاصي خواهد يافت. طي سال‌هاي اخير و با پيشرفت‌هاي فني و پيگيري كشور‌هاي غيرانگليسي زبان، هم‌اكنون امكان ثبت دامنه‌هاي مرتبه بالاي جديد (TLD)‌ به خط ساير كشور‌ها نيز مهيا شده است.

بر اين اساس، در صورتي كه درخواستي براي ثبت TLD از سوي هر شخصيت حقوقي وجود داشته باشد، اين امر طي مراحل ارائه‌ي درخواست (application) در زمان معين و با پرداخت هزينه‌هاي مربوطه انجام مي‌گيرد.

زمان ارائه‌ي درخواست براي ثبت TLD جديد از 12 ژانويه 2012 مقارن با 22 دي‌ماه 1390 است كه تا تاريخ 12 آوريل 2012 مقارن با 23 فروردين‌ماه 1391 خواهد بود. در اين مرحله با پرداخت هزينه‌ي اوليه‌ي پنج هزار دلار، امكان دسترسي به فرم درخواست تكميلي ميسر مي‌شوند.

هم‌چنين درصورتي كه درخواست پس از مهلت مقرر ثبت شود و يا فرم درخواست ناقص و هم‌چنين مدارك ارائه شده ناقص باشند و يا هزينه ارزيابي تا مهلت مقرر پرداخت نشود، تقاضا مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.

هزينه‌ ارزيابي TLD كه تمام متقاضيان ملزم به پرداخت آن هستند، 185.000 دلار آمريكاست و هزينه‌ي تهيه‌ي Application و اخذ مشاور نيز بالغ بر 300.000 دلار تخمين زده مي‌شود.

پس از تكميل مرحله‌ي ثبت كاربر، به منظور تكميل مراحل، متقاضيان ملزم به پاسخ به پرسش‌هايي درخصوص ارائه‌ي اطلاعات عمومي، اثبات توان مالي و اثبات توان فني و مديريتي براي TLD جديد خواهند بود. در اين مرحله نيز مستندات مربوطه بايد از طريق سيستم درخواست به صورت برخط ارائه شود.

اما درباره تعداد TLD‌هاي درخواستي محدوديتي وجود ندارد و متقاضيان مي‌توانند هر تعداد TLD را از طريق تكميل چندين فرم درخواست اقدام كنند. پس از اتمام دوره پذيرش درخواست، امكان پيگيري به روز از آيكان در سيستم فراهم خواهد شد.
برچسب‌ها: اینترنت   آیکان   دلار   ثبت پسوند   TLD