گوشي خود را درست شارژ کنيد! - فن آوری اطلاعات - اخبار

گوشي خود را درست شارژ کنيد!

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۵ ۹:۴۷:۰۵ (886 بار خوانده شده)
اگر قصد دور ريختن پولتان را داريد، تلفن‌هاي همرا‌ه‌تان را از شب تا صبح به شارژر متصل كنيد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

(ايسنا)، تقريبا ميليون‌ها نفر از مردم مدت زيادي گوشي موبايل و ديگر لوازم خود را در حالت شارژ نگه مي‌دارند و بيش از حد آن را شارژ مي‌کنند.

به طور مثال، برخي عادت دارند که گوشي خود را شب‌ها قبل از خواب به شارژر متصل کرده و صبح که از خواب بيدار مي‌شوند و لازمش دارند، آن را از شارژر جدا مي‌کنند. متاسفانه اين گونه افراد بيشتر از آنچه که فکرش را بکنند ناخواسته و ندانسته متحمل هزينه شده‌اند.

چندي پيش يکي از وب‌سايت‌هاي خارجي آمار جالبي درباره عادت‌هاي کاربران انگليسي در شارژ کردن و هزينه‌هايي که آن‌ها روزانه بابت آن متقبل مي‌شوند ارائه کرده بود. اين مطلب فقط در مورد انگليسي‌ها صدق نمي‌کند. همه مردم جهان به نوعي در دور ريختن پول خود به اين شيوه مقصر هستند:

- انگليسي‌ها با جدا نکردن گوشي از شارژر بعد از تمام شدن شارژ، سالانه 60 پوند هزينه برق به ازاي هر خانه هدر مي‌دهند كه وقتي اين رقم در کل کشور اعمال مي‌شود، مساوي مي‌شود با هدر رفتن 134 ميليون پوند!

- شارژ کردن بيش از حد گوشي ممکن است آسيب بيشتري به آن بزند زيرا چرخه حيات باتري را کاهش مي‌دهد و نمي‌گذارد مردم در هزينه برق خود صرفه‌جويي کنند.

- بيشترين دستگاه‌هايي که بيش از حد شارژ مي‌شوند، لپ‌تاپ‌ها (43 درصد) و تلفن‌هاي همراه (41 درصد) هستند.

- در مجموع، مدت شارژ شدن تلفن‌هاي همراه دو ساعت طول مي‌کشد، اما بيشتر مردم آنها را در تمام طول شب به شارژ متصل نگه مي‌دارند.

با استفاده از اين هشدار، شما مي‌توانيد هر روز در هزينه خود صرفه‌جويي کنيد. در سال 2008 کارخانه‌هاي سازنده تلفن همراه استفاده از رتبه‌بندي انرژي در گوشي‌هاي موبايل را شروع کردند.

اين رتبه‌بندي بر اساس مصرف انرژي شارژر در حالت No-Load يا عدم بارگذاري بود. (يعني مقدار انرژي که شارژر هنگامي که متصل به پريز رها مي‌شود، پس از شارژ کامل مورد استفاده قرار مي‌دهد). اين رتبه‌‎بندي در برچسبي که روي بسته‌بندي محصولات قرار دارد نمايش داده مي‌شود.

روابط عمومي نوکيا اعلام كرد كه اين شركت طي دهه اخير ميزان مصرف انرژي در حالت عدم بارگذاري را تا 80 درصد کاهش داده است و شارژرهاي جديد بيش از 95 درصد انرژي کمتري مصرف مي‌کنند. حتي کيت شارژر دوچرخه نوکيا نيز به دوچرخه‌سواران کمک مي‌کند تا هر چه اقتصادي‌تر گوشي خود را با استفاده از انرژي جنبشي شارژ کنند. پس بهتر است همه مردم براي کاهش هزينه، عادت‌هاي بد شارژ کردن را کنار بگذارند.
برچسب‌ها: لب تاب   گوشی نوکیا   شارژکردن