سرعت GPRS همراه اول در تهران از 110 كيلوبيت بر ثانيه گذشت - اخبار - اخبار

سرعت GPRS همراه اول در تهران از 110 كيلوبيت بر ثانيه گذشت

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۲:۳۵ (769 بار خوانده شده)
بر اساس آخرين آمار سرعت GPRS (اينترنت تلفن همراه) همراه اول در تهران به طور ميانگين از 110 كيلوبيت بر ثانيه گذشته و تا پايان سال به بيش از 120 کيلوبيت بر ثانيه خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تعداد مشتركان GPRS (اينترنت تلفن همراه) همراه اول بيش از 10 ميليون مشترك است که اين افراد مي‌توانند MMS هم دريافت کنند.

معاون همراه اول در اين باره گفته بود: سرعت GPRS در تهران تا پايان سال به بيش از 120 کيلوبيت بر ثانيه مي‌رسد.

محمدمهدي عطوفي هم‌چنين از ارسال روزانه بيش از 100 هزار MMS در شبکه همراه اول خبر داده و اظهار كرده بود: روزانه بين 180 تا 200ميليون پيامک نيز در شبکه همراه اول ارسال مي‌شود.

به گزارش ايسنا، GPRS كه مخفف عبارت General Packet Radio Service است، اكنون در بيش‌تر تلفن‌هاي همراه در جهان وجود دارد و بخشي از مجموعه فن‌آوري‌هايي است كه براي نزديك‌تر كردن شبكه‌هاي نسل دوم تلفن همراه به كارايي شبكه‌هاي نسل سوم طراحي شده‌اند تا ‌آن‌ها را قادر سازد اطلاعات را بسيار سريع‌تر ارسال و دريافت كنند .

تلفن‌هاي GSM براي استفاده از اين فن‌آوري لازم است قبل از ارسال اطلاعات (مانند برقراري يك تماس صوتي) ارتباط ويژه‌اي را با شبكه برقرار كنند كه تا 30 ثانيه زمان مي‌برد و به محض اتصال به شبكه اطلاعات ارسال يا دريافت مي‌شوند و كاربر بايد براي مدت زماني كه آنلاين بوده پول پرداخت كند اما سرعت انتقال اطلاعات نسبتا كند است.

تلفن‌هاي همراه با اتصال به سرويس GPRS به اينترنت متصل هستند و مي‌توانند اطلاعات را فوري و با سرعت بالاتري منتقل كنند كه معمولا بين 32 تا 48 كيلوبايت بر ثانيه است و كاربر برخلاف شبكه GMS در GPRS براساس مقدار اطلاعاتي كه منتقل كرده پول پرداخت مي‌كند به علاوه مزيت اضافي GPRS اين است كه اطلاعات مي‌توانند همزمان با انجام مكالمه صوتي منتقل شوند؛ ويژگي كليدي يك شبكه نسل سوم (3G) قابليت انتقال حجم بالايي از اطلاعات در سرعت بالا است كه تا دو مگابايت بر ثانيه مي‌رسد و اعمالي نظير مكالمه ويديويي، دانلود ويديوها، مرور وب، ايميل و غيره را امكان‌پذير مي‌سازد.

GPRS مبتني بر بسته است كه در آن اطلاعات GPRS در مجموعه‌اي از بسته قرار مي‌گيرند كه مي‌توانند بر روي مسيرهاي متعددي در يك شبكه روت شوند و در نقطه دريافت مجددا به هم بپيوندند؛ خود اينترنت مثالي از شبكه‌ي اطلاعات بسته‌يي است.

سرويس GPRS براي نخستين بار امكان اتصال دائمي به اينترنت در تلفن همراه را فراهم كرد و هر سرويسي كه برروي اينترنت ثابت امروز - پروتكل انتقال فايل FTP - مرور وب، چت، اي‌ميل، تل نت انجام مي‌گيرد، در شبكه‌هاي تلفن همراه داراي سرويس GPRS قابل دسترس خواهد بود؛ اين سرويس‌ها كاربردهاي متعددي را در شبكه‌هاي GSM كه به علت محدوديت سرعت CSD موجود نبودند و طول سرويس پيام كوتاه يا همان SMS را كه 160 كاراكتر است، تسهيل مي‌كند.

كاربران براي استفاده از GPRS بايد يك تلفن همراه مجهز به امكان GPRS يا مودم آن براي لپ‌تاپ‌ها و رايانه‌هاي جيبي PDA و اشتراك در شبكه تلفن همراهي كه از GPRS پشتيباني مي‌كند، داشته باشند؛ همچنين اشتراك GPRS نيز بايد براي آن‌ها فعال شود.
برچسب‌ها: اینترنت   همراه اول   GPRS