نگاهي به تازه‌هاي دوربين ديجيتال - اخبار - اخبار

نگاهي به تازه‌هاي دوربين ديجيتال

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۲۴ ۷:۴۹:۳۱ (1010 بار خوانده شده)
يكي از فناوري‌هاي دنياي مدرن در سال‌هاي اخير دروبين‌ ديجيتال‌ي است و امروزه تقريبا همه عكس‌ها به اصطلاح ديجيتالي شده‌اند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزها با آمدن تلفن‌هاي هوشمند و با پيكسل‌هاي بالاي در نظر گرفته شده براي دوربين اين گوشي‌ها، مشتريان دوربين‌هاي با كيفيت بالا نيز به سمت اين گوشي‌هاي هوشمند و به دليل قيمت‌هاي پايين‌تر آن‌ها نسبت به دوربين‌هاي ديجيتال مي‌روند اما در اين گزارش به معرفي برخي از تازه‌هاي دنياي دوربين‌هاي ديجيتال مي‌پردازيم.

* تجهيز دوربين جديد سامسونگ به واي‌فاي

دوربين‌هاي DualView جديد سامسونگ كه با سيستم بي‌سيم واي‌فاي ساخته شده براي سال 2012 ارتقاء يافته‌اند.

افزودن واي‌فاي به DV300F امكان بارگذاري عكس‌ها و فيلم‌ها را در پيكاسا، فيس‌بوك، فليكر و يوتيوب به اين دوربين مي‌دهد.علاوه بر اين، عكس‌ها مي‌توانند به‌صورت بي‌سيم به رايانه خانگي و سرويس‌هاي ذخيره‌سازي ابري مانند سرويس skydrive ميکروسافت نيز انتقال يابند.

* دوربين كوچك 14 مگاپيكسلي 3 بعدي

شرکت Olympus كه يكي از سازندگان مطرح دوربين‌ در جهان محسوب مي‌شود به تازگي سري جديد دوربين‌هاي خود را رونمايي كرد اما يکي از اين دوربين‌ها، SZ-11 است كه با وجود طراحي فشرده و کوچک داراي لنز 14 مگاپيکسلي است.

اين دوربين تا 20 برابر زوم اپتيک دارد. فيلم‌برداري باکيفيت HD و استاندارد h 264 و هم‌چنين پشتيباني از فن‌آوري فيلتر جادويي Olympus از ديگر مشخصات اين دوربين است. صفحه نمايش 3 اينچي و گرفتن تصاوير 3 بعدي از امکانات اين دوربين با قيمت 378 دلاري است.

* دوربين 14 مگاپيكسلي با قدرت زوم 30 برابر

يکي از معتبرترين توليدکنندگان دوربين‌هاي ديجيتال يك دوربين قدرتمند 14 مگاپيكسلي عرضه كرد كه از زوم اپتيک 30 برابر بهره مي‌برد.

شركت فوجي دوربين جديد خود يعني FinePix S4000 را معرفي کرد. اين دوربين 380 دلاري که از 4 باطري AA تغذيه مي‌كند، داراي لنز 14 مگاپيکسلي با نوع لنز CCD است.

صفحه نمايش اين دوربين، 3 اينچ و ISO از 64 تا 1600 و گرفتن تصاوير با فرمت RAW و JPEG و پشتيباني از کارت هاي حافظه SDHC ،SD و نيز گرفتن فيلم‌هايي با کيفيت 720 فريم از ديگر مشخصات اين دوربين است.

* دوربين ديجيتالي فوق باريك

شركت سوني هم يك دوربين ديجيتال 12 مگاپيكسلي فوق‌ باريك لمسي عرضه كرد كه داراي صفحه نمايش OLED است.

اين دوربين كه DSC-TX55 نام دارد، قادر است ويدئوهايي با كيفيت 1080 مگاپيكسل ضبط كند هم‌چنين قدرت زوم لنز اين دوربين 5x و ضخامت بدنه آن 12.2 ميليمتر است. DSC-TX55 داراي يك صفحه نمايش لمسي 3.3 اينچي OLED است.

اين دوربين كه از سري سايبرشات سوني بوده و داراي امكاناتي است كه به وسيله آن مي‌توان چند عكس را به يك عكس سه‌بعدي تبديل كرد.

* دوربين 12 مگاپيکسلي فوق سبك

پاناسونيک يك دوربين 12 مگاپيکسلي فوق سبك به نام GF3 به بازار روانه كرد كه از طراحي باريک و ساده‌اي نيز برخوردار است كه تنها 220 گرم وزن دارد و ابعاد آن کوچک‌تر از اغلب گوشي‌هاي موبايل است و مي‌تواند رقيبي براي دوربين‌هاي عکاسي ديجيتال حرفه‌يي به حساب بيايد.

GF3 امکان عکاسي با وضوح تصوير 1/12 مگاپيکسل را داشته و از حسگر کلاس DSLR بهره مي‌برد. هم‌چنين امکان عکاسي سه بعدي را هم داشته و قابليت فيلمبرداري با وضوح تصوير HD و برابر 1080 پيکسل با سرعت 60 فريم در هر ثانيه را به کاربرانش مي‌دهد. البته لنز ويژه عکاسي سه‌بعدي اين دوربين به صورت جداگانه به فروش مي‌رسد.

* دوربين‌هاي ديجيتال جديد سايبرشات

سوني از سه مدل جديد دوربين کامپکت سايبرشات رونمايي كرد كه با اين حساب تعداد دوربين‌هاي جديد اين شركت در سال 2012 به شش عدد مي‌رسد.

اين دوربين‌ها كه همگي داراي لنزهاي زوم 5x و حسگرهاي Exmor R CMOS هستند، در ماه مارس به فروش خواهند رفت.

سه دوربين W620 ،W610 و W650 كه در نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي (CES) رونمايي شدند هم در ماه فوريه به بازار وارد مي‌شوند و يك ماه پس از آن به فروش گذاشته خواهند شد.

دو مدل WX50 و WX70 در شكل و عملكرد تقريبا يكسان هستند و هر دو داراي لنزهاي كارل زايس زوم 125-25 ميلي‌متري، يك حسگر تصوير 16 مگاپيكسلي، قابليت فيلم‌برداري 1080i60 و تثبيت نوري تصويراند.

مدل WX50 كه داراي صفحه‌نمايش 2.7 اينچي است، با قيمت 199.99 دلار و WX70 داراي يك صفحه‌نمايش بزرگ‌تر 3 اينچي با قيمت 229.99 دلار به فروش خواهند رفت.

اما دوربين DSC-TX200V يك دوربين كامپكت 18 مگاپيكسلي و داراي لنزهاي زوم 5x ميلي‌متر، قابليت فيلمبرداري 1080i60، تثبيت نوري تصوير، GPS و لنزهاي اپتيك كارل زايس است.

صفحه نمايش لمسي 3.3 اينچي آن داراي فناوري OLED براي يك تصوير واضح و روشن است و هم‌چنين دوربيني ضدآب و گرد و غبار دارد.

* حسگر تصويري جديد براي دوربين‌هاي نسل بعدي

سوني يك حسگر تصوير CMOS داراي تکنولوژي روشن‌سازي (BSI)، باريك‌تر و كارآمدتر را به منظور توليد دوربين‌هاي باكيفيت‌تر در محصولاتي چون تلفن‌هاي هوشمند و ديگر دستگاه‌هاي تلفن همراه رونمايي كرد.

بنا بر اعلام سوني، اين حسگر تصوير برخلاف حسگرهاي تصويري CMOS فعلي در بازار، لايه‌هاي موجود در ميان لايه پيكسل و مدار تراشه را از بين مي‌برد.

بخش پيكسل كه حاوي پيكسل‌هاي ساختار روشن‌سازي از پشت است و بخش مدار مي‌توانند به عنوان تراشه‌هاي مستقل ساخته شده و براي ايجاد يك محصول نهايي ظريف‌تر كه صدا را كاهش داده و هم‌چنين براي محصولات جمع و جورتر برروي هم جاسازي شوند.

طبق اعلام سوني، اين فناوري جديد با پردازش سيگنال داخلي آميخته شده و از مدارات پردازش سيگنال در مقياس بزرگ‌تري نسبت به حسگرهاي تصوير نسل فعلي براي دوربين‌ها، استفاده مي‌كند.اين امر موجب گرفتن تصاوير با كيفيت بهتر، سرعت بالاتر، مصرف برق كمتر و گسترش قابليت‌هاي دوربين مي‌شود.

برچسب‌ها: عکس   سونی   دوربین دیجیتالی