مایکروسافت عمر اکس پی را تمدید کرد - سیستم عامل ها - اخبار

مایکروسافت عمر اکس پی را تمدید کرد

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۹ ۶:۰۳:۴۱ (953 بار خوانده شده)
مایکروسافت تنها چند روز قبل از این که سازندگان رایانه فروش ویندوز اکس پی را متوقف کنند، عمر دوباره‌ای به سیستم عامل قدیمی خود بخشید.



گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار بود ویندوز اکس پی تا پایان ماه میلادی جاری حیات داشته باشد اما اکنون مایکروسافت اعلام کرده که فروش این سیستم عامل می‌تواند تا ژوئن سال ‌٢٠١٠ و فقط در رایانه‌های رومیزی ارزان قیمت ادامه یابد.


این تصمیم به دنبال تصمیم مشابهی صورت می‌گیرد که مایکروسافت در ماه آوریل اتحاذ کرد و اجازه داد عمر اکس پی برروی لپ تاپ‌های ارزان قیمت تا همین تاریخ ادامه داشته باشد.


این تصمیم در پی بهره‌برداری شرکت‌های دل، HP و لنوو از نقاط ضعف مفاد مجوز مایکروسافت برای نصب اکس پی در رایانه‌های ساخت این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.


مایکروسافت این تصمیم را در نمایشگاه تجاری کامپیوتکس تایوان اعلام و اتخاد آن را به علت تقاضای مصرف کنندگان برای قرار دادن این نرم‌افزار در رایانه‌های رومیزی ارزان قیمت خواند اما به اعتقاد کارشناسان صنعت، این حقیقت که رایانه‌های ارزان قیمت نمی‌توانند سیستم عامل جدید ویستا را اجرا کنند از دلایل اتخاد این تصمیم از سوی غول نرم‌افزاری به شمار می‌رود.


تمدید مهلت استفاده از اکس‌پی شامل لپ‌تاپ‌ها یا نوت بوک‌هایی می‌شود که حافظه‌ی رم آن‌ها بیش‌تر از یک گیگابایت نبوده، ظرفیت هارد درایوشان تا ‌٨٠ گیگابایت و پردازنده‌شان سریع‌تر از یک گیگاهرتز کار نمی‌کند و صفحه‌شان نیز بزرگ‌تر از ‌٢/١٠ اینچ نبوده و فاقد امکان صفحه لمسی هستند.