نخستين «آنتي ويروس بدافزار» ساخت متخصصان ايراني رونمايي شد - امنیت - اخبار

نخستين «آنتي ويروس بدافزار» ساخت متخصصان ايراني رونمايي شد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۱/۲/۱۴ ۶:۰۴:۵۳ (871 بار خوانده شده)
نخستين آنتي ويروس بدافزار، ساخت متخصصان ايراني با حضور دكتر نسرين سلطانخواه، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور در دانشگاه شيراز رونمايي شد.

به گزارس خبرنگار فناوري ايسنا، آنتي ويروس بدافزار بومي ايران با تكيه بر دانش متخصصان مركز آپا (آگاهي رساني،‌ پشتيباني و امداد رايانه‌اي) دانشگاه شيراز، و با حمايت ستاد ويژه توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حالي به بهره‌برداري رسيد كه به گفته دكتر محمد حسين شيخي، دانشيار دانشكده برق و كامپيوتر دانشگاه شيراز و مجري طرح، كار تحقيقاتي آن از اواخر سال 1389 آغاز شده است.

وي در اين باره افزود: دستيابي به فناوري، نيازمند دانشي است كه براحتي در مقالات و كتب علمي يافت نمي‌شود و از فناوري‌هاي پيچيده روز دنيا به شمار مي‌رود.

مجري اين طرح خاطرنشان كرد: به دليل مرتبط بودن اين حوزه با مسائل تجاري و امنيتي دستيابي به دانش فني توليد ضد بدافزار بسيار مشكل است. به همين دليل به كمك حوزه هاي مرتبط و با تكيه بر همت متخصصان داخلي، دانش اوليه ساخت ضدبدافزار بومي طي اين مدت به دست آمد.

وي تاكيد كرد: به منظور پيشبرد اين پروژه، تيمي متشكل از پنج نفر از اعضاي هيأت علمي دانشكده برق و كامپيوتر دانشگاه شيراز به همراه چهار نفر دانشجوي دكتري، 20 نفر فارغ التحصيل و دانشجوي كارشناسي ارشد و پنج نفر دانشجوي كارشناسي مشاركت داشتند.

مدير مركز آگاهي‌رساني،‌ پشتيباني و امداد رايانه‌اي (آپا) دانشگاه شيراز تصريح كرد: در حال حاضر نسخه اوليه اين ضد ويروس توليد شده و آزمايش‌هاي خود را با موفقيت پست سر گذاشته است. اين نسخه اولين محصول ضدبدافزار بومي است كه در يك مركز دانشگاهي كشور توليد شده و با توجه به منابع انساني و سخت افزارهاي موجود در مركز آپا در صورت حمايت مالي و تأمين نيازمندي هاي لازم مي توان به توليد نسخه تجاري اين نرم افزار در پايان سال 91 رسيد.

به گفته وي از دستاوردهاي جنبي اين پروژه ايجاد آزمايشگاه تخصصي تحليل بدافزار و تهيه بانك بدافزار است كه در نوع خود منحصر بفرد است.
برچسب‌ها: امنیت   رایانه   بد افزار   آنتی ویروس