لنوو نازک‌ترین اولترابوک جهان را می‌سازد - اخبار - اخبار

لنوو نازک‌ترین اولترابوک جهان را می‌سازد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۱/۲/۲۷ ۶:۲۷:۵۶ (1037 بار خوانده شده)
شرکت لنوو از یک اولترابوک 14 اینچی جدید از مجموعه تینک پدهای خود رونمایی کرده و آن را نازک‌ترین اولترابوک جهان نامیده است. این اولترابوک «تینک پد ایکس وان کربن» نام دارد و مجهز به تراشه‌ها و پردازنده‌های نسل سوم شرکت اینتل است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش وب سایت mashable، شرکت لنوو تینک پد ایکس وان دارای یک بدنه بسیار مقاوم از جنس فیبرهای کربنی است و در ساخت آن از تراشه‌ها و پردازنده‌های اینتل موسوم به Ivy Bridge استفاده شده است. گفته می‌شود این تراشه‌ها زمان راه‌اندازی (بوت) سیستم‌های رایانه‌ای را 40 درصد کاهش می‌دهند. این اولترا بوک دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی است و وزنی در حدود 3 پوند (هر پوند 454 گرم) دارد. ضخیم‌ترین قسمت تینک پد ایکس وان فقط 0.7 اینچ ضخامت دارد.

بر اساس این گزارش، این اولترابوک قابلیت اتصال به شبکه 3G را نیز دارا است و کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت «شارژ سریع» آن را به سرعت شارژ کنند. تینک پد ایکس وان را می‌توان در کمتر از نیم ساعت تا 80 درصد شارژ کرد. صفحه نمایش این اولتربوک نیز طوری طراحی شده است که تا زاویه 180 درجه قابل باز و بسته شدن است اما نمی‌توان آن را به اندازه آیدیاپد یوگا که دارای 360 درچه انعطاف چرخش است، به پشت چرخاند.

صفحه نمایش سبک‌ترین اولترابوک جهان دارای وضوح تصویر 1600 در 900 است که به گفته لنوو حتی از زاویه‌های بسیار اُریب می‌توان تصویر بسیار شفافی از آن به دست آورد.

لنوو اعلام کرده است این اولترا بوک را در تابستان سال جاری وارد بازار خواهد کرد، اما درباره قیمت آن جزئیات بیشتری را فاش نکرده است.

لنوو علاوه بر ایکس وان، خط تولید تینک پدهای خود را به طور کامل مورد بازنگری قرار داده و مدل‌های جدیدی به آنها افزوده است و به برخی از آنها حتی قابلیت‌های خیره‌کننده‌ای مثل اتصال به شبکه 4G LTE افزوده است.



منبع: همکاران سیستم

برچسب‌ها: شبکه   ایکس وان   تینک پد