خطر امنیتی تلفن‌همراه بیشتر از لپ‌تاپ - امنیت - اخبار

خطر امنیتی تلفن‌همراه بیشتر از لپ‌تاپ

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۱۹ ۸:۱۲:۴۸ (992 بار خوانده شده)
اساس یک پژوهش جدید، خطر امنیتی تلفن‌های هوشمند بیش‌تر از لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل دانسته شده است.
در نظرسنجی که یک شرکت ارایه‌کننده‌ی راهکارهای حفاظت از داده‌ از 300 نفر از ازمدیران ارشد IT به‌عمل آورد، در حدود 94 درصد از این افراد تلفن‌های هوشمند PDA را یک خطر امنیتی دانستند و 88 درصد دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل را به عنوان یک نگرانی امنیتی مطرح کردند.


نزدیک به هشت نفر از هر ده نفر، لپ‌تاپ‌ها را به عنوان یک مشکل مورد تاکید قرار دادند. تنها چهار نفر از هر 10 فرد مورد نظرسنجی، داده‌های رمزنگاری شده در لپ‌تاپ‌های خود داشتند و از نظر باقی آن‌ها اطلاعات ارزش حفاظت نداشتند.
بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از مدیران IT مورد نظرسنجی زحمت وارد کردن کلمه‌ی عبور به هنگام استفاده از تلفنشان را به خود نمی‌دادند که یک خطر کلیدی در مورد PDA ها به شمار می آید.
طبق یافته‌های این نظرسنجی 9 تلفن از هر 10 تلفن هوشمند بدون امنیت اضافی به شبکه‌ی شرکت‌ها دسترسی می یافتند، با این که دستگاه شخصی متعلق به کاربران بودند و هیچ محدودیت دسترسی برای 81 درصد از تلفن ها نبود.
به عقیده‌ی مسوولان این نظرسنجی، تلفن‌های هوشمند برای فرصت طلبانی که سعی می‌کنند آن‌ها را دزدیده و به اطلاعات دسترسی یابند، به سرقت ساده‌ای تبدیل شده است.