نکته ای مهم در نگهداری از فلش مموری - اخبار - اخبار

نکته ای مهم در نگهداری از فلش مموری

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۱/۵/۱ ۳:۵۷:۴۷ (1104 بار خوانده شده)
ضربه ، آب، نوسانات برق و ... همه این موارد باعث می شوند که عمر فلش مموری شما کوتاه شود اما باید بدانید یکی از نکات مهم در نگهداری فلش مموری ها این است که به هنگام خارج کردن آن از پورت USB آن را Safe Remove کنيد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

افکارنیوز، برخلاف تصور برخي افراد مبني بر بيهوده بودن اين کار،انجام Safe Remove فوايد بسياري دارد .

وقتي يک فلش USB را به رايانه متصل و روي آن چيزي کپي مي کنيد، درواقع ممکن است قسمتي از اطلاعات مربوط به اين نقل و انتقال داده ها روي RAM رايانه ذخيره شود که با Safe to Remove کردن، درواقع به سيستم مي گوييد ديگر نيازي به اطلاعات روي RAM نيست و سيستم با پاک کردن اين اطلاعات، اجازه مي دهد فلش را از رايانه جدا کنيد.

ممکن است در ويندوز۷ يا ويندوز ويستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتي که اغلب در ويندوز XP با Safe to Remove کردن، اين چراغ خاموش مي شود. اين چراغ اگر در حال چشمک زدن باشد، نشان دهنده اين است که سيستم در حال خواندن يا کپي اطلاعات روي فلش است و چراغ ثابت نشان دهنده اين است که هيچ اطلاعاتي بين فلش و سيستم رد و بدل نمي شود.

پس اگر ديديد که چراغ فلش در حال چشمک زدن است، به هيچ وجه آن را از رايانه جدا نکنيد.البته مي توان تنظيماتي را انجام داد تا براي جداکردن فلش از رايانه، نيازي به Safe to Remove نباشد.با اجراي اين ترفند،با بيرون کشيدن فلش،خود ويندوزآن را به طور خودکار Safe to Removeمي کند.

براي اين کار My Computer را باز و روي آيکن فلش راست کليک کنيد و وارد Properties شويد. در تب Hardware، روي Change Settings کليک کنيد تا وارد پنجره ديگري شويد. در اين قسمت اگر تيک Enable write caching on the device را برداريد، ديگر براي جداکردن فلش از رايانه، نيازي به Safe to Remove کردن آن نداريد. با اين کار در حقيقت نوشتن و خواندن اطلاعات روي فلش با کارآيي پايين تري انجام خواهد شد، ولي اين افت کيفيت به قدري نامحسوس است که مي توان آن را ناديده گرفت و در عمل هيچ تغييري را احساس نخواهيد کرد.