قلم مایکروسافت سازگار با انواع صفحات نمایش لمسی - اخبار - اخبار

قلم مایکروسافت سازگار با انواع صفحات نمایش لمسی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۱/۵/۳ ۳:۵۲:۱۴ (1083 بار خوانده شده)
این قلم دارای یک دوربین داخلی است که به صفحه نمایش نگاه می کند و پیکسل هایی را که کاربر از روی آن عبور می کند را دنبال می کند.

افکارنیوز: در بازار امروز وسایل همراه (همانند تلفن همراه و تبلت)، صفحات لمسی حرف اول را می زنند. اگرچه وسایل همراه با صفحه نمایش لمسی از خیلی قبل تر وجود داشتند اما پس از عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ و آیپد در ۲۰۱۰، موبایل ها و تبلت های با صفحه نمایش لمسی محبوب تر از قبل شدند. استیو جابز موسس اپل در زمان عرضه آیفون گفته بود “اگر وسیله ای که صفحه نمایش لمسی دارد، نیاز به استفاده از قلم در آن احساس شود، حتماً دستگاه نقص و ایرادی دارد”. منظور جابز این بود که وسایل لمسی نیازی به قلم ندارند. من کاملاً با حرف جابز موافق نیستم، چون می توان با این قلم ها راحت تر نوشت و سریعتر نوت برداری کرد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



حالا مایکروسافت در حال کار بر روی یک قلم مخصوص است که می تواند با هر صفحه نمایش لمسی کار کند، چه مقاومتی باشد و چه خازنی. این قلم دارای یک دوربین داخلی است که به صفحه نمایش نگاه می کند و پیکسل هایی را که کاربر از روی آن عبور می کند را دنبال می کند. سپس این اطلاعات به وسیله ای که به کامپیوتر متصل است ارسال می شود. با این کار کامپیوتر می تواند فعالیت های قلم بر روی صفحه را تشخیص دهد.

من معتقد هستم که این قلم ها فقط برای نوشتن و نوت برداری به درد می خورد چون با انگشتان دست به راحتی می توان با اسمارت فون ها و تبلت ها کار کرد. نظر شما چیست؟

منبع: علمولوژی