جستجوگر بینگ سوالات شما را از دوستانتان می‌پرسد - اینترنت - اخبار

جستجوگر بینگ سوالات شما را از دوستانتان می‌پرسد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۱/۵/۱۵ ۷:۱۵:۲۲ (1035 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت اخیراً قابلیت جدیدی به موتور جستجوگر خود افزوده است که به کاربران اجازه می‌دهد به هنگام انجام عملیات جست‌و‌جو، نظر دوستان فیس بوکی خود را نیز جویا شوند. برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش وب سایت itworld، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است کاربران موتور جستجوگر بینگ از این پس می‌توانند با مشخص کردن اسامی دوستان فیس بوکی خود نظرات و توصیه‌های آن‌ها را درباره موضوع مورد جستجوی خود جویا شوند. در این روش کاربران به هنگام انجام عملیات جستجو می‌توانند سوال مورد نظر خود را حداکثر ۵ نفر از دوستان فیس بوکی خود بپرسند. جستجوگر بینگ هم این سوال را در تایم لاین شخصی کاربر در فیس بوک قرار می‌دهد و دوستانی هم که نامشان به بینگ داده شده از طریق ایمیل‌های اطلاع رسانی فیس بوک از این سوال آگاه می‌شوند.
شرکت مایکروسافت که می‌کوشد جستجوگر بینگ خود را با بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یکپارچه کند، با این اقدام گام جدیدی در این جهت برداشته است. نزدیکی بینگ به فیس‌بوک می‌تواند رقابت این جست‌و‌جوگر با گوگل را نیز تشدید کند. شرکت گوگل هم در راستای تقویت قابلیت‌های اجتماعی جست‌و‌جوگر خود در سال ۲۰۰۹ اقدام به انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های فیس‌بوک و توئیتر کرد، اما پس از اتمام دوره این قرارداد‌ها هیچ تلاشی برای تمدید آن‌ها نکرد. یکی از دلایل این امر این بود که این شرکت شبکه اجتماعی خاص خود را که گوگل پلاس نامیده می‌شود، راه‌اندازی کرد.
گفتنی است شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و شراکت مایکروسافت با آن می‌تواند مزیت رقابتی مهمی برای موتور جستجوگر بینگ محسوب شود.

همکاران سیستم