محتوای ارائه شده جوابگوی نیاز کاربران نیست - اینترنت - اخبار

محتوای ارائه شده جوابگوی نیاز کاربران نیست

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۸ ۸:۴۳:۳۵ (1357 بار خوانده شده)
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی معتقد است که ورود به مقوله فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در کشورمان با تاخیر صورت گرفته و پس از تلاش برای جا افتادن اهمیت این بحث، بیش‌ترین فعالیت برای تهیه زیرساخت‌های لازم و سخت‌افزارهای مورد نظر انجام شده ‌است بنابراین اکنون محتوای ارائه شده جوابگوی نیاز کاربران نیست و باید این موضوع با اهمیت بیش‌تری دنبال شود.

حمید شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که در کشور ما کاربران بیش‌تر چه مواردی را در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و چه میزان از جست‌وجوها به محتوای فارسی و چه میزان به محتوای غیر فارسی مربوط است؟ گفت: امروزه در دنیا تحلیل رفتار کاربران در سایت‌ها و موتورهای جست‌وجوگر بسیار مورد توجه است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ به ارزیابی رفتار کاربران می‌پردازند.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه در ایران چنین پایگاه و شرکتی که به صورت رسمی رفتار جامعه کاربران ایرانی را تحلیل و ارزیابی کند، وجود ندارد، لذا پاسخ دقیق به این سوال نیازمند پژوهش مستقلی است و تنها آمارهایی که چندی یکبار توسط شرکت‌های خارجی داده می‌شود، در خصوص کاربران ایرانی موجود است؛ چه بسا این آمارها نیز دارای مستندات روشنی نیست.

وی با بیان اینکه تامین محتوای مورد نیاز در حد پاسخگویی به خواست کاربران اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: شورای عالی اطلاع‌رسانی در دور جدید فعالیت خود، ضمن دنبال کردن مباحث مربوط به تکفا، طرح جدیدی را با عنوان طرح توسعه و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران (تسما) با 14 محور عرضه و به منظور معرفی بیش‌تر، سنجش و ارزیابی توان کشور در شهریورماه 86 نمایشگاه تسما را برگزار کرد.

او یاد آور شد: در کنار نمایشگاه، جشنواره‌ای با سه رویکرد برگزاری بازار ملی اشتراک محتوا، انتخاب برترین‌های محتوای الکترونیکی و ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی شروع به کار کرد و همچنان ادامه دارد. دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در پایان خاطر نشان کرد: البته چالش‌هایی پیش رو داشتیم که روند کار را با کندی مواجه ساخت اما فعالیت‌ها در این حوزه‌ها مجددا با قوت پیش می‌رود.