ایجاد مشكل برای مشتریان شركتی و خانگی با به‌روزرسانی آنتی ویروس مک‌آفی - اخبار - اخبار

ایجاد مشكل برای مشتریان شركتی و خانگی با به‌روزرسانی آنتی ویروس مک‌آفی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۱/۶/۴ ۹:۱۲:۳۵ (946 بار خوانده شده)
روز جمعه شركت امنیتی مك كافی یك به روز رسانی برای محصولات آنتی ویروس خود منتشر كرد. این به روز رسانی باعث بروز مشكلاتی برای مشتریان این شركت شد و در برخی موارد، كاربران قادر به دسترسی به اینترنت نبودند.


روز جمعه شركت امنیتی مك كافی یك به روز رسانی برای محصولات آنتی ویروس خود منتشر كرد.
این به روز رسانی باعث بروز مشكلاتی برای مشتریان این شركت شد و در برخی موارد، كاربران قادر به دسترسی به اینترنت نبودند.

این رخداد كاربران شركتی و خانگی را تحت تاثیر قرار داد و برخی از آنها هنوز در حال رفع مشكلات به وجود آمده از این به روز رسانی هستند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این مشكلات بوسیله به روز رسانی مك كافی DAT ۶۸۰۷ و DAT ۶۸۰۸ كه در روز جمعه منتشر شد، به وجود آمده است.

پس از نصب این به روز رسانی ها برخی از كاربران خانگی هنگام دسترسی به كنسول مركزی مك كافی با مشكل مواجه شدند و این كنسول از اجرای هر عملی در داخل برنامه جلوگیری می كرد.
برخی كاربران قادر نبودند به اینترنت متصل شوند.

روز یكشنبه مك كافی این مشكلات را در یك سند فنی تایید كرد و دو راه حل ممكن را توضیح داد و اعلام كرد كه كاربران باید آنتی ویروس های خود را به فایل DAT ۶۸۰۹ تازه منتشر شده، به روز رسانی نمایند.

راه حل اول برای كاربرانی كه قادر به اتصال به اینترنت نمی باشند در نظر گرفته شده است.
این كاربران باید محصول آنتی ویروس خود را حذف نمایند، كامپیوتر را دوباره راه اندازی نمایند، نسخه به روز رسانی شده محصول آنتی ویروس را از روی وب سایت مك كافی دانلود كرده و آن را نصب نمایند.

راه حل دیگر، روش های دستی و خودكار نصب به روز رسانی به فایل DAT ۶۸۰۹ را پیشنهاد می دهد. كاربرانی كه برای دسترسی به كنسول با مشكل مواجه هستند باید با استفاده از ابزار McAfee Consumer Product Removal (MCPR) محصول آنتی ویروس را از روی سیستم خود حذف نمایند و سپس آخرین نسخه به روز رسانی شده محصول را نصب نمایند.

كاربران McAfee VirusScan Enterprise (VSE) ۸.۸.x، باید از اصلاحیه جدی superDAT كه روز دوشنبه منتشر شده است، استفاده نمایند. این اصلاحیه نیازی به حذف محصول از روی صدها یا هزاران كامپیوتر تحت تاثیر قرار گرفته ندارد.

شركت مك كافی اظهار داشت: اصلاحیه VSE ۸.۸ Hotfix ۷۹۳۶۴۰ الزامی است و شامل بسته كامل DAT ۶۸۰۹ می شود.

با وجود آن كه برای اعمال این اصلاحیه نیازی به راه اندازی مجدد سیستم نیست، این شركت به مدیران شبكه توصیه می كند تا به منظور اطمینان از نصب موفقیت آمیز این اصلاحیه، تمامی سیستم های كلاینت را راه اندازی مجدد نمایند.

این اولین بار نیست كه مك كافی یك فایل DAT ناجور را منتشر می‌كند. در ماه آوریل، یك به روز رسانی DAT برای محصولات امنیتی email gateway باعث بروز مشكلاتی در سیستم ها شد.
برچسب‌ها: نرم افزار   امنیت   آنتی ویروس   مک آفی