لزوم تعیین قوانین سخت‌تر برای سایت‌های اجتماعی - اینترنت - اخبار

لزوم تعیین قوانین سخت‌تر برای سایت‌های اجتماعی

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۰ ۵:۴۸:۰۴ (850 بار خوانده شده)
ایتنا - مطابق یک بررسی انجام شده کاربران سایت‌های اجتماعی مانند Facebook و MySpace معتقدند برای جلوگیری از ارسال مطالب توهین‌آمیز و خلاف ادب توسط اعضای این گونه سایت‌ها می‌بایستی قوانین صریح و محکم‌تری بر این شبکه‌ها حاکم شود.


بر اساس نظرخواهی که توسط مؤسسه تحقیقات و نظرسنجی Mori و بر روی نیمی از مراجعین به کمیسیون دادخواهی مطبوعات(PCC) صورت گرفت مشخص ساخت که نه نفر از هر ده نفر خواهان برقراری قوانین سفت و سخت‌تر بر علیه ارسال مطالب خلاف ادب و توهین‌آمیز که در قالب مراسلات کنترل نشده و غیر رسمی ارسال می‌شوند هستند.

بر اساس این نظرسنجی 42 درصد از افراد 16 تا 24 ساله که از سایت‌های اجتماعی استفاده می‌کنند اظهار داشتند حداقل یک نفر را می‌شناسند که به خاطر دریافت مطالبی که بدون اجازه و اطلاع قبلی برایشان ارسال شده مورد توهین قرار گرفته و آزرده شده‌اند.

در این گزارش همچنین به نگرانی‌های ناشی از مزاحمت‌های رسانه‌ای نیز اشاره شده است.
بیش از 80 درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند اگر احتمال دهند رسانه‌ای اطلاعات شخصی آنان را مورد استفاده قرار می‌دهد تمایلی به ارسال آنلاین اطلاعات فردی خود به آن رسانه ندارند.

طی مقررات رگولاتوری فعلی، هر سایت می‌تواند در مورد ارسال محتویات آسیب‌زننده، غیرقانونی، زشت و ناپسند و یا تهدیدکننده قوانین مختص به خود را تعیین نموده و به اجرا درآورند.

Sir Christopher Meyer رئیس کمیسیون PCC می‌گوید: «این نظرخواهی مسلماً معنی مشخصی برای PCC که همواره تعیین کننده حد و مرز موجود مابین آزادی روزنامه‌ها و مجلات و ملاحظات مربوط به حریم خصوصی اشخاص بوده است دارد.»

«وظایف ما در حوزه محتویات الکترونیکی نیز به قوت خود باقی می‌ماند و مطمئناً شامل شبکه‌های اجتماعی نیز خواهد شد.»