ارتقاء بازار صنعت فناوری توسط کشورهای صاحب نفت - فن آوری اطلاعات - اخبار

ارتقاء بازار صنعت فناوری توسط کشورهای صاحب نفت

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۰ ۵:۵۶:۲۲ (821 بار خوانده شده)
باوجود رکود اقتصاد در ایالات متحده، رویکرد کشورهای صاحب نفت مانند روسیه و کشورهای خاورمیانه به بخش فناوری اطلاعات افزایش یافته و حجم زیادی از دلارهای نفتی این کشورها صرف پروژه‌های عظیم IT می‌شود.


باوجود بروز برخی علامت‌های حاکی از کاهش درآمدهای شرکت‌های امریکایی که نتیجه بروز بحران در بخش اقتصادی می‌باشد افزایش محبوبیت لپ‌تاپ‌های بسیار کوچک و ارزانقیمت در بازارهای جدید مانند چین، هندوستان و امریکای لاتین موجب تقویت صنعت فن‌آوری اطلاعات گردیده است.

در نمایشگاه کامپیوتکس مدیران شرکت‌های طراز اول IT که سرسختانه از نظرات و دیدگاه‌های خود دفاع می‌کنند اظهار داشتند حتی باوجود عدم اتکا به مشتریان، درآمدهای نه چندان مناسب و افزایش هزینه مواد اولیه هنوز هم کماکان شاهد رشد خوبی می‌باشند.

استفن مینتون نایب رئیس بخش بازارهای بین‌المللی IDC می‌گوید: «افزایش بهای نفت موجب ارتقای اقتصاد در کشورهای صاحب نفت مانند روسیه و کشورهای خاورمیانه شده و باعث می‌شود تا توانائی این کشورها و دولت‌های آنان برای صرف هزینه در حوزه فناوری اطلاعات تقویت شود.»

در این بین افزایش محبوبیت دستگاه‌های Netbook که به کاربران اجازه می‌دهد با کمترین هزینه به گشت و گذار در اینترنت و انجام بازی بپردازند نیز راه دیگری برای دستیابی شرکت‌ها به درآمد بالاتر و رشد بیشتر می‌باشد.

Asustek انتظار دارد فروش سری دستگاه‌های بسیار کوچک خود به نام Eee PC تا سال آینده دوبرابر شده و به ده میلیون دستگاه برسد.