كارت‌هاي گرافيك جديد سرور AMD - سخت افزار - اخبار

كارت‌هاي گرافيك جديد سرور AMD

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۱/۷/۴ ۸:۰۴:۳۶ (1230 بار خوانده شده)
شركت AMD از دو مدل كارت گرافيكي خود پرده‌برداري كرد كه داراي مشخصات و ويژگي‌هايي هستند كه براي استفاده در سرورها مناسب هستند. FirePro S7000 و FirePro S9000 دو كارت گرافيك هستند كه از قابليت‌هاي مجازي‌سازي دسكتاپ و سرعت بيشتر پشتيباني مي‌كنند و با مصرف كمتر انرژي براي تعبيه شدن در دستگاه‌هاي سرور ساخته شده‌اند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شركت AMD از دو مدل كارت گرافيكي خود پرده‌برداري كرد كه داراي مشخصات و ويژگي‌هايي هستند كه براي استفاده در سرورها مناسب هستند. FirePro S7000 و FirePro S9000 دو كارت گرافيك هستند كه از قابليت‌هاي مجازي‌سازي دسكتاپ و سرعت بيشتر پشتيباني مي‌كنند و با مصرف كمتر انرژي براي تعبيه شدن در دستگاه‌هاي سرور ساخته شده‌اند. FirePro S9000 كارتي است كه از انجام 4 ترافلاپ محاسبه پشتيباني مي‌كند و به عنوان سريع‌ترين كارت گرافيك AMD شناخته مي‌شود. اين كارت از 6 گيگابايت حافظه رم از نوع GDDR5 به‌صورت داخلی پشتيباني مي‌كند. اين مقدار از حافظه در دنیا تنها توسط یک كارت گرافيك ديگر از AMD به‌‌نام FirePro W9000 پشتيباني می‌شود. S9000 مي‌تواند 1792 پروسس استريم را به‌طور همزمان مديريت و اجرا كند و از سرعت 900مگاهرتزي در كلاك هسته مركزي خود بهره مي‌برد. پهناي‌باند حافظه اين كارت 384 بيتي است و در ساخت آن از فناوري 28 نانومتري استفاده شده است.
FirePro S7000 نيز داراي كارايي 2,4 ترافلاپي است و از 4 گيگابايت حافظه رم GDDR5 پشتيباني مي‌كند. سرعت كلاك پردازنده اصلي اين كارت 700 مگاهرتز است و 1280 پروسس را با يكديگر استريم می‌كند. شركت‌هايي مانند دل و اچ‌پی از اين نوع كارت‌هاي گرافيك در سرورهاي خود بهره مي‌گيرند تا بتوانند به صورت مجازي سرويس‌هايي را براي كلاينت‌ها، دسكتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تجهيزات شبكه تين‌كلاينت ايجاد كنند. در مصارف مجازي‌سازي پردازنده‌هاي كارت‌هاي گرافيك مي‌توانند سريع‌تر از پردازنده‌هاي اصلي عمل‌ كنند و مصرف انرژي كمتري دارند. كارت‌هاي گرافيك سرور AMD از فناوري‌هاي مجازي‌سازي RemoteFX مايكروسافت، ESXi مؤسسه VMware و XenServer مؤسسه Citrix پشتيباني مي‌كنند و داراي قابلیتی هستند كه مي‌توانند نرم‌افزارهايي مانند CAD/CAM را به صورت مجازي و از راه دور روي يك كلاينت اجرا كنند. ان‌ويديا -شركت رقيب AMD- در حوزه كارت‌هاي گرافيك سرور، پردازنده‌هاي Tesla را عرضه كرده است كه در ابركامپيوترها و مين‌فريم‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قيمت پايه كارت گرافيك S9000 برابر
2,499 دلار و S7000 برابر 1,249 دلار اعلام شده است


منبع: ماهنامه شبکه---ميثاق محمدي‌زاده